|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
ENF121 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ZEYNEL CEBECİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgi ve iletişim teknolojileriyle ilgili temel terim ve kavramları anlama Bilgi ve İletişim Teknolojisi araç ve sistemlerini kullanma Ofis otomasyon (belge, hesaplama tablosu, sunu, grafik, veritabanı) uygulamalarını kullanma İnternet servisleri ve uygulamalarını kullanma Sosyal ağlara katılım ve kullanma Öğrenme sistemleri ve kaynaklarına erişim ve kullanma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste öğrencilere bilgi ve iletişim teknolojilerinin temelleri, ofis uygulamaları, İnternet ve Web uygulamaları, bilgi arama ve değerlendirme, sosyal ağlar ve öğrenme sistemleri konularında bilgi ve deneyim kazandırmak amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste, bilgisayarlar, bilgisayar bileşenleri, işletim sistemleri, ofis yazılımları, İnternet ve Web uygulamaları, sosyal medya ve mesleki ağlar ve öğrenme sistemleriyle ilgili konular sunulmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Bilgisayar Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilişime Giriş, Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Tarihçesi |
Ders kitaplarında ve İnternet´te basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma. |
Okuma |
|
2 |
Bilgisayar Donanımı, CPU ve Çevre Birimleri |
Ders kitaplarında ve İnternet´te basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma. |
Okuma |
|
3 |
Yazılım ve Programlama |
Ders kitaplarında ve İnternet´te basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma. |
Okuma |
|
4 |
İşletim Sistemlerine Giriş - Kurulum, Dosya ve Klasörler |
Windows, Linux işletim sistemleri ile ilgi kaynakların ve karşılaştırmaların incelenmesi |
Okuma |
|
5 |
İşletim Sistemi - Sistem Ayarları, Donanım ve Yazılım Ekleme |
Ders kitaplarında ve İnternet´te basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma. |
Okuma |
|
6 |
İşletim Sistemi - İleri sistem ayarları, zamanlanmış görevler, sistem optimizasyonu |
Ders kitaplarında ve İnternet´te basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma. |
Okuma |
|
7 |
Ofis uygulamaları - Kelime işlemciler |
Bir Word belgesi oluşturma |
Bilgisayarda uygulama |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Ofis uygulamaları - Hesaplama Tabloları |
Bir Excel belgesi oluşturma |
Bilgisayarda uygulama |
|
10 |
Ofis uygulamaları - Sunum Hazırlama |
Bir sunum dosyası oluşturma |
Bilgisayarda uygulama |
|
11 |
İnternet ve Web´e Giriş |
Ders kitaplarında ve İnternet´te basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma. |
Okuma |
|
12 |
E-posta yönetimi, Dosya Taşıma işlemleri |
Bir e-posta hesabı edinmek, FTP yazımlarını araştırmak |
Bilgisayarda/İnternet´te uygulama |
|
13 |
Arama Motorları, Veritabanları |
Google arama motorunda tarımsal konularda belge ve video araması yapmak |
Bilgisayarda/İnternet´te uygulama |
|
14 |
Sosyal Ağlar, Öğrenme Sistemleri |
Bir Facebook veya Twitter hesabı edinmek |
Bilgisayarda/İnternet´te uygulama |
|
15 |
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık |
|
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
A Fascinating Look Inside the World of Computers by Intel. http://educate.intel.com/en/TheJourneyInside
Özçatalbaş, O., Değerlioğlu, G., Özmen, H. (2008). Fakülteler ve Yüksekokullar için Bilgisayar. Ekin Basın, Yayın, Dağıtım.Bursa, ISBN: 978-9944-141-41-3
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Nerd´s Internet Timeline. http://www.pbs.org/opb/nerds2.0.1/timeline/
Computer History Museum. http://www.computerhistory.org
History Of Information Technology. http://openbookproject.net/courses/intro2ict/history/history.html
Getting Started with Office 2010 by Microsoft. http://office.microsoft.com/en-us/support/getting-started-with-office-2010-FX101822272.aspx
LibreOffice. http://www.libreoffice.org/
OpenOffice. http://www.openoffice.org/product/index.html
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alternatif üretim sistemleri (organik üretim, iyi tarım uygulamaları, iyi hayvan besleme uygulamaları gibi. ) konularda yeterli bilgi ve birikime sahiptir. |
0 |
|
2 |
Çiftlik hayvanların temel özelliklerini (anatomik, morfolojik, fizyolojik vb. tüm biyolojik özelliklerini) bilir. Hayvansal üretimde türlere ve çevre koşullarına uygun barınak planlanma konularında yeterli bilgiye sahiptir. Hayvansal üretimde türlere ve çevre koşullarına gore yem üretimi ve saklama, hayvan besleme programları yapabilme bilgilerine sahiptir
Hayvansal üretimde işletmede elde edilen ürünlerin muhafazası konularında yeterli bilgiye sahiptir
|
0 |
|
3 |
Hayvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerine sahiptir. Endüstriyel hayvancılık konusunda yeterli bilgi ve birikime sahiptir |
0 |
|
4 |
Bilgi teknolojilerini kullanarak hayvansal üretim ile ilgili yenilikleri takip eder ve bu konuda her türlü bilgiye ulaşır. |
5 |
|
5 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sağlama ve teknik gelişimleri izleyebilme özgüvenine sahip olma |
3 |
|
6 |
Zootekni alanında istenilen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve buna uygun çözüm önerileri geliştirebilme |
4 |
|
7 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
2 |
|
8 |
—Türkiye ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik gereklere sahip Zooteknistler yetiştirmek,
|
1 |
|
9 |
Zootekni alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık yapma ve proje yazma ve uygulayabilme |
2 |
|
10 |
Hayvan yetiştiriciliğindeki teknikleri bilme ve uygulama Küçükbaş hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemediki teknikleri bilme ve uygulama kanatlı hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemedeki teknikleri bilme ve uygulama yvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerini hayvansal üretime aktarma
Küçükbaş hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemediki teknikleri bilme ve uygulama
kanatlı hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemedeki teknikleri bilme ve uygulama
yvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerini hayvansal üretime aktarma |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
3 |
24 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
4 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|