|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Betonarme |
|
Dersin Kodu |
: |
INS320 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CENGİZ DÜNDAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kesme etkisindeki elemanların taşıma gücü hesaplarını öğrenir. Deprem yönetmeliğine göre kirişlerin kesme güvenliğini öğrenir. Betonarme kolonlarda zımbalama etkisini öğrenir. Kısa konsolların hesap esaslarının öğrenilmesi Sadece burulma etkisinde ki elemanların davranış ve hesaplarını öğrenir. Burulma ve eğilme etkisi altındaki elemanlarının davranış ve hesaplarını öğrenir. Burulma, kesme ve eğilme etkisi altındaki elemanlarının davranış ve hesaplarını öğrenir. Tekil temellerin hesap adımlarını öğrenir. Birleşik temellerin hesap adımlarını öğrenir. Sürekli temellerin hesap adımlarını öğrenir. Radye temellerin hesap adımlarını öğrenir. Plak döşemelerin elastik davranışlarının öğrenilmesi Tek doğrultuda çalışan plak döşemelerin hesap yöntemlerini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Betonarme taşıyıcı sistemlerinin ve yapı elemanlarının tasarımı ve hesap ilkelerinini öğretilmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Kesme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü, Betonarme Yapılarda ve Yapı Elemanlarında Burulma, Betonarme Temeller, Döşemeler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kesme etkisindeki elemanları taşıma gücü
|
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
|
|
2 |
Kesme donatısı bulunmayan elemanların davranışı, kesme donatılı elemanlar
|
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
|
|
3 |
Deprem Yönetmeliğine göre kiriş kolon ve perdelerin kesme hesabı
|
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
|
|
4 |
Zımbalama dayanımı, kısa konsollar
|
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
|
|
5 |
Betonarme yapılarda ve yapı elemanlarında burulma
|
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
|
|
6 |
Basit burulma, burulma ve eğilme, burulma eğilme ve kesme
|
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
|
|
7 |
Burulma momentinin saptanması, betonarmede burulma hesabı
|
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
|
|
8 |
Ara sınav |
yok |
Yazılı sınav |
|
9 |
Betonarme temeller
|
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
|
|
10 |
Zeminle ilgili varsayımlar, Duvar altı temelleri, Tekli kolon temelleri
|
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
|
|
11 |
Birleşik kolon temelleri, sürekli kolon temelleri
|
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
|
|
12 |
Radye temeller
|
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
|
|
13 |
Betonarme döşemeler |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
|
|
14 |
Plak döşemelerin elastik davranışı, tek doğrultuda çalışan plak ve dişli döşeme |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
|
|
15 |
Çift doğrultuda çalışan kirişli plak döşemeler, kirişsiz plak döşemeler |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
|
|
16/17 |
Final sınavı
|
yok |
Yazılı sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Betonarme, Uğur Ersoy, Güney Özcebe
Betonarme Yapılar, Zekai Celep
Örnek Problemlerle Betonarme, Cengiz Dündar, Serkan Tokgöz, A. Kamil Tanrıkulu
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
4 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
2 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
2 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
4 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
2 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
3 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
5 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
3 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
2 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|