Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Betonarme

Dersin Kodu : INS320

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. CENGİZ DÜNDAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kesme etkisindeki elemanların taşıma gücü hesaplarını öğrenir.
Deprem yönetmeliğine göre kirişlerin kesme güvenliğini öğrenir.
Betonarme kolonlarda zımbalama etkisini öğrenir.
Kısa konsolların hesap esaslarının öğrenilmesi
Sadece burulma etkisinde ki elemanların davranış ve hesaplarını öğrenir.
Burulma ve eğilme etkisi altındaki elemanlarının davranış ve hesaplarını öğrenir.
Burulma, kesme ve eğilme etkisi altındaki elemanlarının davranış ve hesaplarını öğrenir.
Tekil temellerin hesap adımlarını öğrenir.
Birleşik temellerin hesap adımlarını öğrenir.
Sürekli temellerin hesap adımlarını öğrenir.
Radye temellerin hesap adımlarını öğrenir.
Plak döşemelerin elastik davranışlarının öğrenilmesi
Tek doğrultuda çalışan plak döşemelerin hesap yöntemlerini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Betonarme taşıyıcı sistemlerinin ve yapı elemanlarının tasarımı ve hesap ilkelerinini öğretilmesi

Dersin İçeriği : Kesme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü, Betonarme Yapılarda ve Yapı Elemanlarında Burulma, Betonarme Temeller, Döşemeler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Mühendislik Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kesme etkisindeki elemanları taşıma gücü Ders notu Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
2 Kesme donatısı bulunmayan elemanların davranışı, kesme donatılı elemanlar Ders notu Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
3 Deprem Yönetmeliğine göre kiriş kolon ve perdelerin kesme hesabı Ders notu Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
4 Zımbalama dayanımı, kısa konsollar Ders notu Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
5 Betonarme yapılarda ve yapı elemanlarında burulma Ders notu Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
6 Basit burulma, burulma ve eğilme, burulma eğilme ve kesme Ders notu Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
7 Burulma momentinin saptanması, betonarmede burulma hesabı Ders notu Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
8 Ara sınav yok Yazılı sınav
9 Betonarme temeller Ders notu Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
10 Zeminle ilgili varsayımlar, Duvar altı temelleri, Tekli kolon temelleri Ders notu Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
11 Birleşik kolon temelleri, sürekli kolon temelleri Ders notu Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
12 Radye temeller Ders notu Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
13 Betonarme döşemeler Ders notu Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
14 Plak döşemelerin elastik davranışı, tek doğrultuda çalışan plak ve dişli döşeme Ders notu Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
15 Çift doğrultuda çalışan kirişli plak döşemeler, kirişsiz plak döşemeler Ders notu Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler
16/17 Final sınavı yok Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Betonarme, Uğur Ersoy, Güney Özcebe
 Betonarme Yapılar, Zekai Celep
 Örnek Problemlerle Betonarme, Cengiz Dündar, Serkan Tokgöz, A. Kamil Tanrıkulu
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 4
2 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. 2
3 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 2
4 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. 2
6 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. 3
7 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 3
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 4
9 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. 2
10 Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. 5
11 İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 4
12 Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
13 İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve araçları seçer ve kullanır. 4
14 İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 3
15 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. 2
16 Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
17 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5