Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Biyokimya II |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-758 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ELİF ORUÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bioenerjetiğin ilkelerini bilir Biyomoleküllerin metabolizmaları ile ilgili bilgileri kullanabilme Metabolik yolların kontrol mekanizmalarını anlama becerisi kazanır Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme ve teorik ve laboratuar çalışmalarında grup ve bireysel çalışma yapabilme becerisi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bioenerjetik prensiplere göre biyomoleküllerin metabolizmaları, metabolik reaksiyonlar ile metabolizmanın düzenlenmesi ve bütünlüğü arasında ilişki kurabilme, bu bilgileri araştırma ve klinik laboratuarlarda kullanabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bioenerjetiğin prensipleri
Biyomoleküllerin metabolizmaları
Metabolik regülasyonu
Metabolik integrasyonu
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyoenerjetiğin ilkeleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
2 |
Metabolik regulasyonun prensipleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
3 |
Glikoliz |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışma |
|
4 |
Pentoz-fosfat yolu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartısma |
|
5 |
Sitrik asid döngüsü |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışma |
|
6 |
Yağ asidlerinin oksidasyonu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışma |
|
7 |
Doymuş ve doymamış yağ asidlerinin oksidasyonu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
ara sınav |
Ara sınav |
|
9 |
Oksidatif fosforilasyon |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışma |
|
10 |
Amino asid oksidasyonu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışma |
|
11 |
Azot atımı ve üre döngüsü |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışma |
|
12 |
Karbohidrat biyosentezi |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışma |
|
13 |
Lipid biyosentezi |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışma |
|
14 |
Memeli metabolizmasının entegrasyonu ve hormonal regülasyonu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışma |
|
15 |
DNA ve RNA metabolizması |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
4 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
4 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
5 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
5 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
5 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
3 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
2 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
3 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
5 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
5 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
2 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|