|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
PAGE Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-707 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HATİCE KORKMAZ GÜVENMEZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Moleküler biyoloji uygulamalarındaki jel elektroforez tekniklerini kavrayabilmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
PAGE teknikleri hakkında teorik ve pratik anlamda bilgi edinmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Protein izolasyonu için gerekli hazırlıklar (çözeltilerin hazırlanması, pH üzerine buffer konsantrasyonunun etkisi, bufferlerın kontaminasyondan korunması, tuzlar, metal iyonları, şelatörler, inhibitörler, saklama, sıcaklık v.diğ.).
Denature koşullarda jel elektroforezi. Gradient jeller.
SDS-Üre jeller.
Moleküler ağırlığın hesaplanması.
Protein miktarının densitometrik olarak hesaplanması.
Nondenatüre koşullarda jel-elektroforezi.
IEF (izoelektrik fokuslama) ve iki boyutlu jel elektroforezi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Protein izolasyonu için gerekli hazırlıklar (çözeltilerin hazırlanması) |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ile anlatım, projeksiyon ile sunum ve interaktif tartışma, uygulama |
|
2 |
pH üzerine buffer konsantrasyonunun etkisi, |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ile anlatım, projeksiyon ile sunum ve interaktif tartışma, uygulama |
|
3 |
bufferlerın kontaminasyondan korunması, |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ile anlatım, projeksiyon ile sunum ve interaktif tartışma, uygulama |
|
4 |
tuzlar, metal iyonları, şelatörler, inhibitörler, saklama, sıcaklık v.s. |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ile anlatım, projeksiyon ile sunum ve interaktif tartışma, uygulama |
|
5 |
İndirgeyici ajanlar, deterjanlar |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ile anlatım, projeksiyon ile sunum ve interaktif tartışma, uygulama |
|
6 |
Protein solubilizasyonu |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ile anlatım, projeksiyon ile sunum ve interaktif tartışma, uygulama |
|
7 |
Proteaz inhibitörleri |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ile anlatım, projeksiyon ile sunum ve interaktif tartışma, uygulama |
|
8 |
ara sınav |
|
|
|
9 |
Denature koşullarda jel elektroforezi. . |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ile anlatım, projeksiyon ile sunum ve interaktif tartışma, uygulama |
|
10 |
Gradient jeller.
|
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ile anlatım, projeksiyon ile sunum ve interaktif tartışma, uygulama |
|
11 |
SDS-Üre jeller.
|
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ile anlatım, projeksiyon ile sunum ve interaktif tartışma, uygulama |
|
12 |
Moleküler ağırlığın hesaplanması.
|
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ile anlatım, projeksiyon ile sunum ve interaktif tartışma, uygulama |
|
13 |
Protein miktarının densitometrik olarak hesaplanması.
.
|
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ile anlatım, projeksiyon ile sunum ve interaktif tartışma, uygulama |
|
14 |
Nondenatüre koşullarda jel-elektroforezi |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ile anlatım, projeksiyon ile sunum ve interaktif tartışma, uygulama |
|
15 |
IEF (izoelektrik fokuslama) ve iki boyutlu jel elektroforezi. |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ile anlatım, projeksiyon ile sunum ve interaktif tartışma, uygulama |
|
16/17 |
final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Protein Metodları, Bollag ve Edelstein, 2000
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
4 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
3 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
3 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
3 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
4 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
3 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
1 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
2 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
3 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
5 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
4 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
2 |
30 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
2 |
30 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
30 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|