|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biosfer ve Noosfer II |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-522 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CENGİZ DARICI Prof.Dr. CENGİZ DARICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dünyamız Biosferlerini iyi tanıyarak gelecekte yaşanabilir bir çevre yaratmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Toprak Biyolojisi Laboratuvarının Hedeflerini Ortaya Koymada Bakış Açısı Kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Lab. düzeni ve temizliğinin önemi
Laboratuvar güvenliği bilgileri
Cam malzeme ve kimyasalların özellikleri ve kullanımlarında dikkat edilmesi gereken konular,
Toprak örneklerinin alınma kuralları ve araziden alınması
Toprakların analize hazırlanması
Toprakların fiziksel analızleri : Tekstür, nem, tarla kapasitesi ve sürekli solma noktası değerlerinin belirlenmesi
Toprakların fiziksel analızleri : Tekstür, nem, tarla kapasitesi ve sürekli solma noktası değerlerinin belirlenmesi
Toprakların kimyasal özelliklerinin belirlenmesi : pH
Toprakların kimyasal özelliklerinin belirlenmesi : kireç
Topraklarda karbon tayini
Topraklarda azot tayini
Topraklarda mineral azot tayinleri
Karbon mineralizasyonu için toprakların inkübasyonu (respirasyon yöntemi)
Azot mineralizasyonu
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Noosfer nedir? |
Course notes and articles |
Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
2 |
Besin Kaynakları azalması ve biyosfer potansiyeli arasındaki ilişkiler |
Course notes and articles |
Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
3 |
Besin Kaynakları azalması ve biyosfer potansiyeli arasındaki ilişkiler |
Course notes and articles |
Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
4 |
Nüfus Patlaması ve Göçlerin Etkileri |
Course notes and articles |
Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
5 |
Nüfus Patlaması ve Göçlerin Etkileri |
Course notes and articles |
Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
6 |
Nüfus Patlaması ve Göçlerin Etkileriyle İlgili Çevre Düzenlemeleri |
Course notes and articles |
Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
7 |
Biyosfer Kirlililği |
Course notes and articles |
Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
9 |
Gelecekteki çevre öngörüleri |
Course notes and articles |
Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
10 |
İnsanların Beslenme Umutları |
Course notes and articles |
Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
11 |
Nüfus Yoğunluğu, İnsan Hareketliliği ve Arazi Düzenlemelerine Bağlı Sorunlar |
Course notes and articles |
Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
12 |
Şehir Ekosistemleri ve Özellikleri |
Course notes and articles |
Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
13 |
Şehir Ekosistemleri ve Özellikleri |
Course notes and articles |
Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
14 |
Sürdürebilir Doğa ve Yaşam Kalitesi İlişkileri |
Course notes and articles |
Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
15 |
Sürdürebilir Doğa ve Yaşam Kalitesi İlişkileri |
Course notes and articles |
Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
16/17 |
Sonuç ve Değerlendirme |
Sonuç ve Değerlendirme |
Sonuç ve Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
La synthese ecologique, P. Duvigneaud, doin, editeurs Paris, 1974.
Ekoloji, Çevre Biyolojisi, Ahmet Kocataş, Ege Üniversitesi Matbaası, 1992
Precis D´ecologie Vegetale, Georges Lemee, Masson, 1978
Bitki Ekolojisi, Prof. Dr. Mahmut Kılınç, Prof. Dr. H. Güray Kutbay, Palme Yayıncılık, 2007
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
3 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
4 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
3 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
0 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
3 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
0 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
4 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
0 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
7 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
3 |
1 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 153 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|