|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Sanat Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
ILS433 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.GÖZDE RAMAZANOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mimarlığın ve sanatın üsluplarını ve akımlarını kavrar ve ayırt edebilir Sanatın ve mimarlığın biçimsel ve üslupsal değişimlerini nedenleriyle bilir, anlatabilir sanat eserlerinin estetik, sanatsal ve tarihsel önemini bilir Mimarlık ve sanat eserlerinin kültür, sosyal ve ekonomik arkaplanla bağlantısını bilir,
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kuramsal ve sosyolojik arkaplanı ile sanat dönemlerini ve akımlarını anlamak, bilmek. Sanat eserlerini çok yönlü okuyabilmek ve eleştirel yaklaşabilmek Renk, denge, estetik duygularının gelişmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dünya mimarlığının ve sanatının özellikleri anlatılacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
ilahiyat fakültesi teknik donanımlı derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
temel sanat kavramları, terminolojiye giriş |
Literatür taraması |
anlatım |
|
2 |
temel sanat kavramları, sanatın erken dönemleri |
okuma (dersin konusuyla ilgili makale) |
anlatım |
|
3 |
Roma Sanatı: mimarlık, resim, heykel, |
okuma (dersin konusuyla ilgili makale) |
anlatım, gösterim, tartışma |
|
4 |
Roma Sanatı: mimarlık, resim, heykel, |
okuma (dersin konusuyla ilgili makale) |
anlatım, gösterim, tartışma |
|
5 |
Bizans Mimarlığı ve Sanatı |
okuma (dersin konusuyla ilgili makale) |
anlatım, gösterim, tartışma |
|
6 |
Romansk dönem Batı sanatı mimarlık, resim, heykel, |
okuma (dersin konusuyla ilgili makale) |
anlatım, gösterim, tartışma |
|
7 |
sınav |
sınav hazırlığı |
klasik sınav |
|
8 |
Gotik dönem Batı sanatı mimarlık, resim, heykel, |
okuma (dersin konusuyla ilgili makale) |
anlatım, gösterim, tartışma |
|
9 |
Rönesans dönemi Batı sanatı mimarlık, resim, heykel, |
okuma (dersin konusuyla ilgili makale) |
anlatım, gösterim, tartışma |
|
10 |
Rönesans dönemi Batı sanatı mimarlık, resim, heykel, |
okuma (dersin konusuyla ilgili makale) |
anlatım, gösterim, tartışma |
|
11 |
Barok dönem sanatı, mimarlık, resim, heykel, |
okuma (dersin konusuyla ilgili makale) |
anlatım, gösterim, tartışma |
|
12 |
Dünya sanatında akımlar |
okuma (dersin konusuyla ilgili makale) |
anlatım, gösterim, tartışma |
|
13 |
Dünya sanatında akımlar |
okuma (dersin konusuyla ilgili makale) |
anlatım, gösterim, tartışma |
|
14 |
Dünya Sanatında Akımlar |
okuma (dersin konusuyla ilgili makale) |
anlatım, gösterim, tartışma |
|
15 |
Dünya sanatında akımlar |
okuma (dersin konusuyla ilgili makale) |
anlatım, gösterim, tartışma |
|
16/17 |
SINAV |
sınav hazırlığı |
klasik sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Lloyd, L. Mimarlığın Öyküsü
Gombrich, sanatın öyküsü
Mutlu, B., mimarlık tarihi ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
0 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
2 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
0 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
0 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
0 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
0 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
0 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
2 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
1 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
0 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
0 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
5 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
4 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
0 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
0 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
12 |
1 |
12 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 47 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|