|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Heating,ventilating And Air-conditioning Iı |
|
Dersin Kodu |
: |
MES402 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEHMET BİLGİLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İklimlendirme ve havalandırma sistemlerini tanıma ve tasarlama Soğutma yükü hesabını bilme Psikometrik diyagramı kullanma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencileri temel ısıtma, havalandırma ve iklimlendirme (HVAC) bilgisi ile donatma ve HVAC teknolojileri konusunda bilgi ile donatarak çeşitli uygulamalı problemleri çözebilme kabiliyetini kazandırma
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Isıtma, Havalandırma ve İklimlendirme (HVAC) sistemlerine giriş. İklimlendirme sisteminin temelleri. Yaz iklimlendirme sistemleri. Evaporatif, Kış ve Tüm Yıl Klima Sistemleri. Soğutma yükü hesabı. Isıl konfor, dış ve iç tasarım şartları. Havalandırma ve hava kanallarının tasarımı. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Isıtma, Havalandırma ve İklimlendirme (HVAC) sistemlerine giriş |
Ders notu, Bölüm 1 |
Derste anlatım |
|
2 |
İklimlendirme sisteminin temelleri |
Ders notu, Bölüm 2 |
Derste anlatım |
|
3 |
İklimlendirme sisteminin temelleri |
Ders notu, Bölüm 2 |
Derste anlatım |
|
4 |
İklimlendirme sisteminin temelleri |
Ders notu, Bölüm 2 |
Derste anlatım |
|
5 |
Yaz iklimlendirme sistemleri |
Ders notu, Bölüm 3 |
Derste anlatım |
|
6 |
Evaporatif, Kış ve Tüm Yıl Klima Sistemleri |
Ders notu, Bölüm 4 |
Derste anlatım |
|
7 |
Evaporatif, Kış ve Tüm Yıl Klima Sistemleri |
Ders notu, Bölüm 4 |
Derste anlatım |
|
8 |
Evaporatif, Kış ve Tüm Yıl Klima Sistemleri |
Ders notu, Bölüm 4 |
Derste anlatım |
|
9 |
Arasınav |
Yazılı sınav |
Yazılı sınav |
|
10 |
Soğutma yükü hesabı |
Ders notu, Bölüm 5 |
Derste anlatım |
|
11 |
Soğutma yükü hesabı |
Ders notu, Bölüm 5 |
Derste anlatım |
|
12 |
Isıl konfor, dış ve iç tasarım şartları |
Ders notu, Bölüm 6 |
Derste anlatım |
|
13 |
Havalandırma ve İklimlendirmede hava taşınımı |
Ders notu, Bölüm 7 |
Derste anlatım |
|
14 |
Hava kanllarının tasarımı |
Ders notu, Bölüm 8 |
Derste anlatım |
|
15 |
Hava kanllarının tasarımı |
Ders notu, Bölüm 8 |
Derste anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Yazılı sınav |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Doç.Dr. Mehmet BİLGİLİ, Isıtma Havalandırma ve İklimlendirme II Ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
3 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
4 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
5 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
1 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
2 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
0 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
1 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
0 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
2 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
1 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
2 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 105 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|