Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Heating,ventilating And Air-conditioning Iı

Dersin Kodu : MES402

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MEHMET BİLGİLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : İklimlendirme ve havalandırma sistemlerini tanıma ve tasarlama
Soğutma yükü hesabını bilme
Psikometrik diyagramı kullanma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencileri temel ısıtma, havalandırma ve iklimlendirme (HVAC) bilgisi ile donatma ve HVAC teknolojileri konusunda bilgi ile donatarak çeşitli uygulamalı problemleri çözebilme kabiliyetini kazandırma

Dersin İçeriği : Isıtma, Havalandırma ve İklimlendirme (HVAC) sistemlerine giriş. İklimlendirme sisteminin temelleri. Yaz iklimlendirme sistemleri. Evaporatif, Kış ve Tüm Yıl Klima Sistemleri. Soğutma yükü hesabı. Isıl konfor, dış ve iç tasarım şartları. Havalandırma ve hava kanallarının tasarımı.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Isıtma, Havalandırma ve İklimlendirme (HVAC) sistemlerine giriş Ders notu, Bölüm 1 Derste anlatım
2 İklimlendirme sisteminin temelleri Ders notu, Bölüm 2 Derste anlatım
3 İklimlendirme sisteminin temelleri Ders notu, Bölüm 2 Derste anlatım
4 İklimlendirme sisteminin temelleri Ders notu, Bölüm 2 Derste anlatım
5 Yaz iklimlendirme sistemleri Ders notu, Bölüm 3 Derste anlatım
6 Evaporatif, Kış ve Tüm Yıl Klima Sistemleri Ders notu, Bölüm 4 Derste anlatım
7 Evaporatif, Kış ve Tüm Yıl Klima Sistemleri Ders notu, Bölüm 4 Derste anlatım
8 Evaporatif, Kış ve Tüm Yıl Klima Sistemleri Ders notu, Bölüm 4 Derste anlatım
9 Arasınav Yazılı sınav Yazılı sınav
10 Soğutma yükü hesabı Ders notu, Bölüm 5 Derste anlatım
11 Soğutma yükü hesabı Ders notu, Bölüm 5 Derste anlatım
12 Isıl konfor, dış ve iç tasarım şartları Ders notu, Bölüm 6 Derste anlatım
13 Havalandırma ve İklimlendirmede hava taşınımı Ders notu, Bölüm 7 Derste anlatım
14 Hava kanllarının tasarımı Ders notu, Bölüm 8 Derste anlatım
15 Hava kanllarının tasarımı Ders notu, Bölüm 8 Derste anlatım
16/17 Final sınavı Yazılı sınav Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Doç.Dr. Mehmet BİLGİLİ, Isıtma Havalandırma ve İklimlendirme II Ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 3
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 4
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 1
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 2
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 0
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 1
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 0
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 2
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 1
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 2
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 105
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.2
Dersin AKTS Kredisi: 4