|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dokuma Tasarımı 3 |
|
Dersin Kodu |
: |
TT 315 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
moda trendleri doğrultusunda bir temanın dokuma kumaş tasarımı açısından çözümlenmesi Eskizlerin tasarıma dönüştürülerek örgü, sıklık ve kumaş yapısı (atkı-çözgü lansesi) seçimleri ile prototip kumaş dokuma Atkı ve çözgü takviyeli dokuma kumaş tasarımı yapma Tasarım projesini, çizim ve seçimlerini, ev tekstili ya da giysilik kullanım amacını sunma ve arkasında durma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TT 231 Kumaş Yapı Bilgisi 3
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Başta moda kavramına bağlı olarak koleksiyon oluşturma evrelerinin anlaşılması. Güncel trendler doğrultusunda oluşturulacak giysilik ve ev tekstiline yönelik dokuma kumaş tasarım ları oluşturulması, prototip tasarım uygulamaları. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Güncel ev tekstili ve giysilik kumaş trendleri doğrultusunda armürlü dokuma tekniği ile kumaş koleksiyonları ve kombinleri hazırlanır. Atkı ve çözgü lanseli yapılar kullanılır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dokuma atölyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
sezon trendleri, ev tekstili kumaş koleksiyonu hazırlama ile ilgili genel bilgiler verilmesi |
piyasa araştırmaları, mobilya mağazaları ve tasarım ofisleri |
araştırma |
|
2 |
belirlenen tema doğrultusunda renklerin seçimi, eskiz hazırlanması |
|
seçim yapma, ilişki kurma, |
|
3 |
eskizlerin tasarıma dönüştürülmesi aşamasında teknik çözümleme |
Malzeme araştırmaları |
sentez |
|
4 |
Malzeme seçimi |
|
deneme, gösterim |
|
5 |
Dokuma işlemlerine hazırlık, tahar |
Bilgisayar ortamında tahar armür işlemleri |
sunum |
|
6 |
prototip dokuma uygulamaları |
Bilgisayar destekli tasarım ortamında varyant hazırlama |
sunum |
|
7 |
Varyant geliştirme |
|
karşılaştırma |
|
8 |
Tasarımların sunumu, değerlendirme |
Bilgisayar destekli tasarım ortamında ev tekstiline yönelik giydirme |
değerlendirme, tartışma |
|
9 |
Sezon trendleri ve giysilik kumaş koleksiyonu hakkında genel bilgiler verilmesi, tema ve konu kavramlarının açıklanması (atkı takviyeli kumaş yapısını |
|
anlatım |
|
10 |
Temaya bağlı renk skalası hazırlama ve storyboard oluşturma |
Özgün bir tema belirlenmesi |
seçim yapma, ilişki kurma, |
|
11 |
Eskizlere başlanması |
|
gösterim |
|
12 |
Eskiz seçimi |
eskiz |
senteze ulaşma |
|
13 |
Eskizlerin teknik çözümlenmesi |
|
analiz |
|
14 |
Dokuma işlemlerine hazırlık, tahar |
|
sentez |
|
15 |
prototip dokuma uygulamaları |
Bilgisayar destekli tasarım ortamında giysi olarak giydirme |
sentez |
|
16/17 |
Sunum ve değerlendirme |
|
tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Trends Traditions, Chloe Colchester,
Collezioni international (trend dergisi)
wgsn, world global style network sitesi
moda trend web sayfaları
Dokuma Tekniği, Zahide İmer, Cem Ofset, ankara 1997
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
5 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
3 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
2 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
4 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
5 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
4 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
3 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
3 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
3 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
4 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
4 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
1 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
3 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
3 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
3 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
0 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
4 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
4 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
4 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|