|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Adli Odontoloji II (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
ADO510 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AHMET HİLAL Prof.Dr. NECMİ ÇEKİN Prof.Dr. METE KORKUT GÜLMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Isırık izlerinin tanımlanması ve faillerin tespitini yapar Ölüm öncesi ve sonrası kayıtların karşılaştırmalı analizlerini yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ADO500 Adli Odontoloji I (Z)
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Diş analizleri ile kimliklendirme yapmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hekim ve dişhekimlerine yönelik, odontolojik teknikler, odontolojik tanıda kullanılan laboratuvar yöntemleri, odontolojik incelemelerin sonuçlarına etkili olabilecek faktörler,örneklerin toplanma yöntemleri, sonuçların değeri ve güvenirliliği,adli odontoloji laboratuvarı planlanması. Dijital analitik tanı yöntemlerinin ısırık izi tanımlamalarında kullanımı, yorumu ve raporlandırılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Diş hehimliği dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Adli diş hekimliğinin temel kuramları
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
2 |
Adli diş hekimliğinin uğraş alanları |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
3 |
Adli diş hekimliğine antropolojik yaklaşımlar |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
4 |
Ülkemizde yapılan yaş tahmini çalışmalarının incelenmesi |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
5 |
Isırık izleri ve önemi |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
6 |
Isırık izlerinin sınıflanması ve incelenmesi |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
7 |
Isırık izlerinin 2 boyutlu görüntüleme teknikleri ve ölçümler |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
8 |
Vize |
Sınav |
Sınav |
|
9 |
Isırık izlerinden ölçü alma teknikleri |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
10 |
Bilgisayar programları ile 3 boyutlu ısırık izi ölçümleri |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
11 |
Diş kayıtlarının önemi ve saklama süreleri |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
12 |
Isırık izi pratik çalışma |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
13 |
Adli diş hekimliği ve fasiyal rekonstrüksiyon
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
14 |
Seminer sunumu |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
15 |
Seminer sunumu |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final |
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Adli DişHekimliği (Hüseyin Afşin) İstanbul,2004
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Adli Tıp Bilgisine sahip olabilir |
5 |
|
2 |
Türk Ceza Kanununda ve Ceza Muhakemeleri kanununda bulunan ilgili yasaları bilir |
4 |
|
3 |
Adli Bilimler ve alt başlıkları bilir |
3 |
|
4 |
Adli Bilimler laboratuvar çalışmalarını uygular |
5 |
|
5 |
Adli Bilimler alanında kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma |
4 |
|
6 |
laboratuvar sonuçlarının yorumlar |
0 |
|
7 |
Adli olaylarda karşılaşılan olayları çözebilir |
4 |
|
8 |
Biyolojik örneklerin analizi ve yorumlar |
5 |
|
9 |
Bağımsız bilirkişi olarak hizmet verebilir |
3 |
|
10 |
Meslek sorumluluğu kazanır |
3 |
|
11 |
Meslek Etiğini Öğrenebilir |
5 |
|
12 |
Bir araştırmayı planlar |
2 |
|
13 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahipdir |
3 |
|
14 |
Adli Bilimlerin herbir alanında bilirkişi donanımına sahip olabilir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|