|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çoğaltma Meteryali Üretim Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-526 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ALİ KÜDEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitkilerde çoğaltma yöntemlerindeki temel kavramları bilir. Bitkilerde çoğaltma yöntemlerini öğrenir. Bahçe Bitkilerinde özellikle meyvecilikte fidan üretiminde temel ilkeler, tohum, anaç, aşı konularını kavrar. Bitkilerin çoğaltılmasında kullanılan hormonları bilir. Teorik bilgiyi pratiğe nasıl aktaracağı üzerinde tartışır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kalite ve kantite bakımından daha iyi, stres koşullarına dayanıklı bitki çoğaltımı ve çoğaltmada uygun yöntem ve değerlendirme tekniklerinin kullanılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bahçe Bitkilerinde özellikle meyvecilikte fidan üretiminde temel ilkeler, tohum, anaç, konuları ele alınmaktadır. Tohumlarda canlılık ve çimlendirme testleri, anaçların çelikle üretimi, fidan üretiminde aşı çeşitleri ve farklı aşılama teknikleri üzerinde durulmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova üniversitesi ziraat fakültesi derslikleri ve uygulama alanları. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitkilerde çoğaltma yöntemlerine giriş. |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
2 |
Eşeyli ve Eşeysiz (vegetatif) Çoğaltma:
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
3 |
Tohumların Dinlenme Fizyolojisi
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
4 |
Tohumlarda çimlendirme teknikleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
5 |
Çimlenmeyi Uyartıcı ve Hızlandırıcı Yöntemler
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
6 |
Çelikle çoğaltma |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
7 |
Ara sınav |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Yazılı sınav |
|
8 |
Daldırma ile çoğaltma ve daldırma tipleri
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
9 |
Aşı ve aşı çeşitleri
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
10 |
Çeşitli Meyve Türleri Anaçları
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
11 |
Generatif ve Vegetatif Anaçlar
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
12 |
Aşı teknikleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
13 |
Aşı teknikleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
14 |
Aşı teknikleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
15 |
Uygulama |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Düz anlatım ve uygulama |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Meyve Ağaçları Yetiştirme Tekniği, Muhsin Yılmaz. Tarımsal Enerji ve Mekanizasyon Araştırma ve Eğitim Vakfı Yayınları, 2002.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
4 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
4 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
4 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
4 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
5 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
5 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
5 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
5 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|