Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Medikal Elektronik ve Enstrumantasyon-1

Dersin Kodu : BFZ-530

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUSTAFA GÜVEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Biyomedikal enstrumentasyonun prensiplerini bilme
İnsan fizyolojisi ve anatomisini bilme
Biyopotansiyelleri, elektrotları,sensör ve amplifikatörlerin temellerini bilme
Elektroensefalografi, elektrokardiyografi, elektromyografi gibi biyosinyallerin temellerini bilme
İnsan sağlığı ile kliniklerde ve klinik dışında kullanılan medikal cihazları bilme
Biyomedikal cihazlarda kullanılan ileri teknolojileri bilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İnsan sağlığı ile ilgili araştırmalarda kullanılan cihaz ve ekipmanları tanımak. Bu tür cihazların kullanımı ile ilgili bilgileri edinmek. Karşılaşılabilecek problemleri mühendislik ilkelerini kullanarak çözmek için gerekli bilgileri edinmektir.

Dersin İçeriği : Biyomedikal enstrümantasyona giriş, İnsan Anatomisi ve fizyolojisi, Biyopotansiyeller, Elektrodlar,sensörler, yükselteç ve filtreler, Elektromyografi, Elektrokardiyografi, Elektroensefalografi, Dolaşım ve kan basıncı ile ilgili sistemler, Vücut içine takılan cihazlar, Klinik dışında kullanılan medikal cihazlar, laboratuvar donanımları, Elektriksel emniyet

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Biyomedikal enstrümantasyona giriş ve tarihsel bakış ilgili kaynakları okuma Anlatım, sunu
2 İnsan Anatomisini genel hatlarıyla inceleme ilgili kaynakları okuma Anlatım, sunu
3 İnsan Fizyolojisini genel hatlarıyla inceleme ilgili kaynakları okuma Anlatım, sunu
4 Enstrümantasyon ve sistemler ilgili kaynakları okuma Anlatım, sunu
5 Elektrotlar, sensörler, yükselteç ve filtreler ilgili kaynakları okuma Anlatım, sunu
6 Biyopotansiyeller ilgili kaynakları okuma Anlatım, sunu
7 Arasınav sözlü, pratik
8 Elektrokardiyografi, Elektromyografi,Elektroensefalografi ilgili kaynakları okuma Anlatım, sunu
9 Dolaşım ve kan basıncı ile ilgili sistemler ilgili kaynakları okuma Anlatım, sunu
10 Temel görüntüleme sistemleri ilgili kaynakları okuma Anlatım, sunu
11 Elektrostimulatörler ve elektriksel emniyet ilgili kaynakları okuma Anlatım, sunu
12 Vücut içine takılan cihazlar ilgili kaynakları okuma Anlatım, sunu
13 Klinik dışında kullanılan cihazlar ilgili kaynakları okuma Anlatım, sunu
14 Laboratuar cihazları ilgili kaynakları okuma Anlatım, sunu
15 İleri biyomedikal cihaz teknolojileri ilgili kaynakları okuma Anlatım, sunu
16/17 Ödev sunumları ilgili kaynakları okuma ve ödev hazırlama öğrenci sunuları


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Medikal enstrumentasyon uygulaması ve tasarımı, Webster, J.G., (2010)
 Biyomedikal enstrumentasyon ve ölçümün ilkeleri, Merrill Publishing Company, Aston, J., (1990)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek 3
2 Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma 5
3 Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek 3
4 Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 5
5 Araştırma bulgularını yorumlayabilmek 5
6 Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak 5
7 Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek 3
8 Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek 3
9 Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 5
10 Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 120
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.8
Dersin AKTS Kredisi: 5