|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Medikal Elektronik ve Enstrumantasyon-1 |
|
Dersin Kodu |
: |
BFZ-530 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUSTAFA GÜVEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyomedikal enstrumentasyonun prensiplerini bilme İnsan fizyolojisi ve anatomisini bilme Biyopotansiyelleri, elektrotları,sensör ve amplifikatörlerin temellerini bilme Elektroensefalografi, elektrokardiyografi, elektromyografi gibi biyosinyallerin temellerini bilme İnsan sağlığı ile kliniklerde ve klinik dışında kullanılan medikal cihazları bilme Biyomedikal cihazlarda kullanılan ileri teknolojileri bilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsan sağlığı ile ilgili araştırmalarda kullanılan cihaz ve ekipmanları tanımak. Bu tür cihazların kullanımı ile ilgili bilgileri edinmek. Karşılaşılabilecek problemleri mühendislik ilkelerini kullanarak çözmek için gerekli bilgileri edinmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyomedikal enstrümantasyona giriş, İnsan Anatomisi ve fizyolojisi, Biyopotansiyeller, Elektrodlar,sensörler, yükselteç ve filtreler, Elektromyografi, Elektrokardiyografi,
Elektroensefalografi, Dolaşım ve kan basıncı ile ilgili sistemler, Vücut içine takılan cihazlar, Klinik dışında kullanılan medikal cihazlar, laboratuvar donanımları, Elektriksel emniyet
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyomedikal enstrümantasyona giriş ve tarihsel bakış |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
2 |
İnsan Anatomisini genel hatlarıyla inceleme |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
3 |
İnsan Fizyolojisini genel hatlarıyla inceleme |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
4 |
Enstrümantasyon ve sistemler |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
5 |
Elektrotlar, sensörler, yükselteç ve filtreler |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
6 |
Biyopotansiyeller |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
7 |
Arasınav |
|
sözlü, pratik |
|
8 |
Elektrokardiyografi, Elektromyografi,Elektroensefalografi |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
9 |
Dolaşım ve kan basıncı ile ilgili sistemler |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
10 |
Temel görüntüleme sistemleri |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
11 |
Elektrostimulatörler ve elektriksel emniyet |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
12 |
Vücut içine takılan cihazlar |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
13 |
Klinik dışında kullanılan cihazlar |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
14 |
Laboratuar cihazları |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
15 |
İleri biyomedikal cihaz teknolojileri |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
16/17 |
Ödev sunumları |
ilgili kaynakları okuma ve ödev hazırlama |
öğrenci sunuları |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Medikal enstrumentasyon uygulaması ve tasarımı, Webster, J.G., (2010)
Biyomedikal enstrumentasyon ve ölçümün ilkeleri, Merrill Publishing Company, Aston, J., (1990)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek |
3 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
5 |
|
3 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
3 |
|
4 |
Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek |
5 |
|
5 |
Araştırma bulgularını yorumlayabilmek |
5 |
|
6 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
5 |
|
7 |
Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek |
3 |
|
8 |
Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek |
3 |
|
9 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek |
5 |
|
10 |
Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 120 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|