|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Engelli Eğitiminde Spor |
|
Dersin Kodu |
: |
BED-505 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Engelliliğin tanımını yapar ve nedenlerini bilir Engelli gruplarının çeşitlerini ve özelliklerini bilir Engelli bireylerde spor branşlarını ve Paralimpik Olimpiyatlar´da yer alan spor dallarını bilir Engelli grupların sportif eğitimleri ile ilgili bilgi sahibidir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Engellilik, engelli türleri hakkında bilgilendirme yapma, engellilik nedenlerini tanımlamak, engellilerde spor türleri. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Engellilik tanımı, Engellilik nedenleri, Engellilik çeşitleri, engelli sporları, engellilerde spor öğretimi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Labaratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Engellilik tanımı ve engellilik türleri |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, internet veri tabanları ve kütüphane veri tabanları kullanılarak
|
|
2 |
Engellilik nedenleri, engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri, |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, internet veri tabanları ve kütüphane veri tabanları kullanılarak
|
|
3 |
Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: zihinsel engellilik: down sendromu, otizm. |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, internet veri tabanları ve kütüphane veri tabanları kullanılarak |
|
4 |
Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: zihinsel engellilik: dikkat eksikliği ve hiperaktivite |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, internet veri tabanları ve kütüphane veri tabanları kullanılarak |
|
5 |
Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: zihinsel engellilik: mental retardasyon |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, internet veri tabanları ve kütüphane veri tabanları kullanılarak |
|
6 |
Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: kronik hastalıklar (ankilozan spondilit, epilepsi vb) |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, |
|
7 |
Vize |
Vize |
Vize |
|
8 |
Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: işitme engelliliği ve eğitimi |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları,
|
|
9 |
Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: görme engelliliği ve eğitimi; tandem bisiklet |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları,
|
|
10 |
Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: görme engelliliği ve eğitimi; showdown. |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları,
|
|
11 |
Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: bedensel engellilik ve eğitimi |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, |
|
12 |
Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: bedensel engellilik ve eğitimi |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları,
|
|
13 |
Paralimpik olimpiyatlar ve spor dalları; goalball, tekerlekli sandalye basketbolu, futsal vb. |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları,
|
|
14 |
Paralimpik olimpiyatlar ve spor dalları; oturarak voleybol, tenis, okçuluk, judo vb. |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları
|
|
15 |
Paralimpik olimpiyatlar ve spor dalları;karete, masa tenisi, atletizm vb. |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları
|
|
16/17 |
Final |
Final |
Final |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Özer D(2005) Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. Nobel yayınları. Ankara. 2. Gür A (2001) Özürlülerin Sosyal Yaşama Uyum Süreçlerinde Sportif Etkinliklerin Rolü. T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı. Ankara, 3. DePauw, Karen P. , Disability sport , Human Kinetics Champaign, IL 2005.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır |
5 |
|
2 |
Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir |
4 |
|
3 |
Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar
|
3 |
|
4 |
Örgütsel etik ilkeleri açıklar |
3 |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler |
4 |
|
6 |
Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. |
5 |
|
7 |
Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar |
3 |
|
8 |
Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar |
3 |
|
9 |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir |
3 |
|
10 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır |
5 |
|
11 |
Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar |
3 |
|
12 |
Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur |
5 |
|
13 |
Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar |
5 |
|
14 |
Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular |
3 |
|
15 |
Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür |
4 |
|
16 |
Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür |
5 |
|
17 |
Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır |
4 |
|
18 |
Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular |
3 |
|
19 |
Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
3 |
12 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
3 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
1 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 75 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|