|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dolaşımın Sinirsel Düzenlenmesi |
|
Dersin Kodu |
: |
FİZ503 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BESİM ÖZAYKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Otonom sinir sistemi ve merkezi denetimi Arteryel basıncın hızlı denetiminde sinir sisteminin rolü Baroreseptör refleks Kemoreseptör refleks Atriyal-pulmoner arter refleksleri Santral sinir sistemi iskemik yanıtı Cushing reaksiyonu Arteryel basıncın sinirsel denetiminin özel yönleri
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dolaşım sistemini düzenleyen sinirsel denetim mekanizmalarının temel özelliklerinin açıklanması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dolaşım sistemini düzenleyen sinirsel refleks mekanizmalar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer salonu, dolaşım fizyolojisi laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Otonom sinir sistemi ve merkezi denetimi
|
klasik bilgi |
interaktif |
|
2 |
Otonom sinir sistemi ve merkezi denetimi |
klasik bilgi |
interaktif |
|
3 |
Arteryel basıncın hızlı denetiminde sinir sisteminin rolü |
klasik bilgi |
interaktif |
|
4 |
Baroreseptör refleks |
klasik bilgi |
interaktif |
|
5 |
Baroreseptör refleks |
klasik bilgi |
interaktif |
|
6 |
Ara sınav |
|
|
|
7 |
Kemoreseptör refleks |
klasik bilgi |
interaktif |
|
8 |
Kemoreseptör refleks |
klasik bilgi |
interaktif |
|
9 |
Atriyal pulmoner arter refleksleri |
klasik bilgi |
interaktif |
|
10 |
Atriyal pulmoner arter refleksleri |
klasik bilgi |
interaktif |
|
11 |
Santral sinir sistemi iskemik yanıtı |
klasik bilgi |
interaktif |
|
12 |
Santral sinir sistemi iskemik yanıtı |
klasik bilgi |
interaktif |
|
13 |
Cushing reaksiyonu |
klasik bilgi |
interaktif |
|
14 |
Cushing reaksiyonu |
klasik bilgi |
interaktif |
|
15 |
Arteryel basıncın sinirsel denetiminin özel yönleri |
klasik bilgi |
interaktif |
|
16/17 |
Arteryel basıncın sinirsel denetiminin özel yönleri |
klasik bilgi |
interaktif |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tıbbi Fizyoloji, John E. Hall - Arthur C. Guyton – Türkçe 11. Baskı
Ganong´un Tıbbi Fizyolojisi, Nobel Tip Kitabevi, Türkçe, 23. Baskı
Bruce M. Koeppen, Bruce A. Stanton veya Berne Levy – Fizyoloji, Türkçe, Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, 5. Baskı
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
İnternet ve kütüphane veri tabanları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri kavramak |
3 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak |
3 |
|
3 |
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek |
5 |
|
4 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
5 |
|
5 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek |
2 |
|
6 |
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
3 |
|
7 |
Laboratuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilme |
0 |
|
8 |
Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme |
0 |
|
9 |
Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilme |
4 |
|
10 |
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme |
0 |
|
11 |
Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilme |
0 |
|
12 |
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|