|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Statistical Quality Control |
|
Dersin Kodu |
: |
EM-546 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RIZVAN EROL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İstatistiksel proses kontrol tekniklerini süreç izleme ve iyileştirme için kullanır. Seçilen bir süreç veya ürün kalite karakteristiği için uygun kontrol grafik türünü seçer ve uygular. Bir sürecin ve ölçme sisteminin yetkinliğini uygun bir ölçütle analizini yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
The primary aim of this course is to study modern statistical methods for quality control and improvement. Basic knowledge of statistical concepts such as random variables and distributions, probability and hypothesis testing is required. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Introduction to quality concepts. fundamental statistics required for quality. statistical methods for quality improvement. data analysis. pareto analysis. cause-and-effect diagrams. histograms and scatter diagrams. control charts and sampling methods. review of statistical packages for quality (SPSS, MINITAB, S-plus, Statistica). |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
EM seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Control Charts for Variables |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Control Charts for Variables |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Control Charts for Attributes |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Control Charts for Attributes |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Process and Measurement System Capability |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
6 |
CUSUM and EWMA Control Charts |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
7 |
CUSUM and EWMA Control Charts |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Process Design and Improvement with Designed Experiments |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Process Design and Improvement with Designed Experiments |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Lot-by-Lot Acceptance Sampling for Attributes |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Lot-by-Lot Acceptance Sampling for Attributes |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Other Acceptance Sampling Techniques |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Other Acceptance Sampling Techniques |
ilgili kitap bölümünün okunması |
düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Project Presentations |
sunuma hazırlık |
proje sunumları |
|
16/17 |
Final Exam |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
MONTGOMERY, D. C., 2008, Introduction To Statistical Quality Control (6th edition), John Wiley& Sons, Inc.
CHANDRA, M. J., 2001, Statistical Quality Control, CRC Press.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
3 |
|
2 |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. |
5 |
|
3 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
4 |
|
4 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
3 |
|
5 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
3 |
|
6 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
3 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
3 |
|
8 |
Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. |
3 |
|
9 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. |
3 |
|
10 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
4 |
|
11 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
2 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
2 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
2 |
|
14 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
3 |
|
15 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
7 |
35 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|