|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Kolloit Kimyası |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-628 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİRGÜL YAZICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Kolloit sistemleri ve koloit çözeltilerin elde edinme yöntemlerini öğrenir 2.ilaç, arıtma, temizleme v.b.fizikokimyasal sistemlerin temel bilgilerine erişmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Teknikte kuıllanılan birçok malzemelerin elde edilmesindeki bilimsel yaklaşımlar |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kolloit kimyaya giriş, kolloit çözeltilerin elde edilişi, ultrafiltrasyon ve diyaliz, kolloitlerin optik özellikleri, kinetik özellikleri, viskoziteleri, yüzey gerilimi, adsorbsiyon ve kolloitlerin elektriksel özellikleri, çift tabaka teorileri, sıfır yük potansiyeli ve pıhtılaştırma, jeller, köpükler, aerosoller. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kolloit kimyaya giriş, , , , |
kitap,internet |
anlatım,sunum |
|
2 |
kolloit çözeltilerin elde edilişi |
kitap,internet |
anlatım,sunum |
|
3 |
ultrafiltrasyon ve diyaliz, |
kitap,internet |
anlatım,sunum |
|
4 |
kolloitlerin optik özellikleri |
kitap,internet |
anlatım,sunum |
|
5 |
kinetik özellikleri, |
kitap,internet |
anlatım,sunum |
|
6 |
, viskoziteleri,yüzey gerilimi |
kitap,internet |
anlatım,sunum |
|
7 |
adsorbsiyon ve kolloitlerin elektriksel özellikleri, |
kitap,internet |
anlatım,sunum |
|
8 |
ara sınav |
kitap |
yazılı sınav |
|
9 |
çift tabaka teorileri |
kitap,internet |
anlatım,sunum |
|
10 |
sıfır yük potansiyeli ve pıhtılaştırma |
kitap,internet |
anlatım,sunum |
|
11 |
jeller |
kitap,internet |
anlatım,sunum |
|
12 |
, ,, köpükler |
kitap,internet |
anlatım,sunum |
|
13 |
, aerosoller. |
kitap,internet |
anlatım,sunum |
|
14 |
Değerlendirme |
kitap,internet |
anlatım,sunum |
|
15 |
Değerlendirme |
kitap,internet |
anlatım,sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Saadet Üneri (1968),A.Ü.Fen Fakültesi Yayınları-Ankara
Colloid Chemistry A.Sheludko Elsevıer publıshıng com.1970
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
3 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
4 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
5 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
5 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
4 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
4 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
4 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
8 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 156 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|