Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Süperkritik Akışkanlarla Organik Sentez

Dersin Kodu : KM-629

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ELİFE SULTAN VAYISOĞLU GİRAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : süperkritik akışkanların özellikleri ve reaksiyon ortamı olarak kullanılması bilgilerine ulaşılır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : yeni sentez ortamlarının öğrenilmesi

Dersin İçeriği : organik sentezler için yeni yöntemler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 süperkritik akışkan nedir? kitaplardan çalışma sözlü ve görsel sunumlar
2 süperkritik akışkanalrın kullanıldığı alanlar kitaplardan çalışma sözlü ve görsel sunumlar
3 süperkritik CO2 ile gerçekleştirilen sentezler kitaplardan çalışma sözlü ve görsel sunumlar
4 süperkritik CO2 ile gerçekleştirilen sentezler kitaplardan çalışma sözlü ve görsel sunumlar
5 süperkritik ve subkritik su nedir? kitaplardan çalışma sözlü ve görsel sunumlar
6 süperkritik ve subkritik su ortamında gerçeleşen tepkimeler kitaplardan çalışma sözlü ve görsel sunumlar
7 superkritik akışkan ortamında diels-alder tepkimeleri kitaplardan çalışma sözlü ve görsel sunumlar
8 superkritik akışkan ortamında heck reaksiyonları kitaplardan çalışma sözlü ve görsel sunumlar
9 superkritik akışkan ortamında indirgenme tepkimeleri kitaplardan çalışma sözlü ve görsel sunumlar
10 superkritik akışkan ortamında yükseltgenme tepkimeleri kitaplardan çalışma sözlü ve görsel sunumlar
11 ödev sunumları kitaplardan çalışma ve internet ortamında araştırma sözlü ve görsel sunumlar
12 ödev sunumları kitaplardan çalışma ve internet ortamında araştırma sözlü ve görsel sunumlar
13 ödev sunumları kitaplardan çalışma ve internet ortamında araştırma sözlü ve görsel sunumlar
14 ödev sunumları kitaplardan çalışma ve internet ortamında araştırma sözlü ve görsel sunumlar
15 ödev sunumları kitaplardan çalışma ve internet ortamında araştırma sözlü ve görsel sunumlar
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  chemical synthesis using SCF
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 5
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 5
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 5
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 4
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 5
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 3
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 5
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 5
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 3
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 3
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 3
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 3
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6