|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Korozyon hakkında temel bilgiler. |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme. |
|
2 |
Korozyonun önlenmesi (Malzeme ve Ortam ile ilgili önlemler) |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme. |
|
3 |
Korozyonun önlenmesi (Malzeme/Ortam ara yüzeyinde alınacak önlemler) |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme. |
|
4 |
Korozyonun önlenmesi (Ara yüzey potansiyelinin değiştirilmesi). |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme. |
|
5 |
Korozyonun önlenmesi (Ara yüzey potansiyelinin değiştirilmesi). |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme. |
|
6 |
Boru-toprak ölçümlerinin yorumlanması. |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme. |
|
7 |
Katodik koruma için gerekli akım ve kriterleri. |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme. |
|
8 |
Ara sınav. |
Ders notları ve kitaplar |
yazılı sınav |
|
9 |
.Direnç ölçümü. |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme. |
|
10 |
Katodik koruma donatımı |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme. |
|
11 |
Galvanik malzemelerin katodik korumada akım ve potansiyel dağılımı. |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme. |
|
12 |
Katodik koruma sistemlerinin çalışması. |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme. |
|
13 |
Katodik koruma sistemlerinin pratik uygulanması. |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Öğrenci tarafından sunum hazırlama ve sunum. |
|
14 |
Katodik koruma sistemlerinin pratik uygulanması. |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Öğrenci tarafından sunum hazırlama ve sunum. |
|
15 |
Katodik koruma sistemlerinin pratik uygulanması. |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Öğrenci tarafından sunum hazırlama ve sunum. |
|
16/17 |
Final sınavı. |
Ders notları ve kitaplar |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
5 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
5 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
3 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
5 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
2 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
2 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
3 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
1 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
5 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
1 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|