|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Biyokimya II |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-560 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SEYHAN TÜKEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Karbohidrat, lipid, protein ve nükleik asit metabolizmasını ayrıntılı öğrenme Biyoenerjitiğin prensiplerini ayrıntılı öğrenme Genetik bilgi akışını ve moleküler genetik alanındaki teorik ve teknolojik yenilikleri ayrıntılı öğrenme Metabolizmanın düzenlenmesini ayrıntılı öğrenme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Karbohidrat, lipid,protein ve nükleik asit metabolizmasını (yapım ve yıkım) öğrenip biyoenerjitiğin temel prensipleri ile ilişkilendirebilme, metabolik yolları birbiriyle ilişkilendirebilme, genetik bilgi aktarımının temelini anlayıp kavrayabilme,tüm metabolik olaylardaki metabolik kontrolün, düzenlemelerin nasıl ve hangi yollarla sağlanabildiğini öğrenme,bilgilerini canlı ile doğrudan veya dolaylı olabilecek tüm alanlarda kullanıp uygulayabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bioenerjitiğin ilkeleri, Glikoliz ve heksozların yıkımı, Sitrik asit döngüsü, Amino asit oksidasyonu ve üre yapımı, Oksidatif fosforilasyon ve fotofosforilasyon, Karbohidrat ve lipid biyosentezi, DNA metabolizması, RNA metabolizması, Protein metabolizması, Gen ifadelenmesinin düzenlenmesi, Rekombine DNA teknolojisi ve uygulamaları, Hormonlar, Vitaminler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bioenerjitiğin ilkeleri |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
2 |
Glikoliz ve heksozların yıkımı |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
3 |
Sitrik asit döngüsü |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
4 |
Sitrik asit döngüsü |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
5 |
Amino asit oksidasyonu ve üre yapımı |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
6 |
Oksidatif fosforilasyon ve fotofosforilasyon |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
7 |
Karbohidrat ve lipid biyosentezi |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
8 |
Genel tekrar+Ara sınav |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Sınav |
|
9 |
DNA metabolizması |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
10 |
RNA metabolizması |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
11 |
Protein metabolizması |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
12 |
Gen ifadelenmesinin düzenlenmesi |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
13 |
Rekombine DNA teknolojisi ve uygulamaları |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
14 |
Hormonlar |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
15 |
Vitaminler |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
16/17 |
Final sınavı |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nelson, D.L., Cox, M.M., Lehninger Biyokimyanın İlkeleri,Palme yayıncılık, 2005.
Nelson, D.L., Cox, M.M., Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, Worth Publishers, 2003.
Rawn, D.J., Biyokimya, Neil Patterson publisher, 1989.
Seyhan Tükel, Biyokimyaya giriş. ÇÜ. . Fen-Edebiyat Fak. Yayınları. Yayın No:62, 1994, Adana.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
5 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
1 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
4 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
4 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
3 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
4 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
0 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
5 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
2 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|