|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
İM-559 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İSMAİL HAKKI ÇAĞATAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Deprem hakkında genel bilgilerin ve yapıların tasarımında deprem etkisinin gözönüne alınmasının
kavranması. Deprem etkisinde yapı davranışının anlaşılması. Depreme dayanıklı yapı tasarımında temel ilkeler. Kısa kolon etkisi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Deprem oluşumu ve deprem etkisinde yapı davranışının anlaşılması, Depreme dayanıklı yapı tasarımında temel ilkeler, Üç boyutlu yapı tasarımı, Mevcut binaların deprem performansı ve güçlendirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Depremin oluşumu, depreme dayanıklı yapı tasarımı, depreme yönetmeliklerinin ana felsefesi ve esasları,
yönetmeliklerde deprem kuvvetleri ve boyutlandırma ölçütleri, deprem etkisindeki betonarme yapı elemanlarının
davranışı, plastik mafsal kavramı, boyutlandırmada kapasite ilkesi, depreme karşı güvenlik, sınır durumlar,
yapıların genel davranışı, yapısal düzensizlikler, eşdeğer hesap yükü yöntemi, mod birleştirme yöntemleri, yapı sistemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Deprem dayanıklı yapı tasarımı. |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
2 |
Taşıyıcı sistemlerin dinamik özellikleri |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
3 |
Spektrum kavramı, deprem spektrumları, ivme spektrumu, tasarım spektrumu. |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
4 |
Yapısal düzensizlikler. |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
5 |
Yapısal düzensizlikler. |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
6 |
Boyutlandırmada kapasite ilkesi. |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
7 |
Betonarme yapı elemanları için genel konstrüktif kurallar. |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
8 |
Mevcut binaların değerlendirilmesi ve güçlendirilmesi. |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
9 |
Mevcut binaların değerlendirilmesi ve güçlendirilmesi. |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
10 |
Kısa kolon etkisi. |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
11 |
Taşıyıcı sistemler. |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
12 |
Taşıyıcı sistemler. |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
13 |
Örnekler. |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
14 |
Örnekler. |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Celep, Z. ve Kumbasar, N.; “Deprem Mühendisliğne. Giriş ve Depreme
Dayanıklı Yapı Tasarımı”, Beta Dağıtım, 2004.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
4 |
|
2 |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
2 |
|
3 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
5 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
3 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
1 |
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
4 |
|
7 |
Öğrenme becerilerine sahiptir. |
5 |
|
8 |
İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
4 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
3 |
|
10 |
İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
3 |
|
11 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
5 |
|
12 |
Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
2 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|