Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hidrolojik Analiz ve Tasarım

Dersin Kodu : İM-550

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. RECEP YURTAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hidrolojik Çevrim ve Elemanları
Hidrolojik Verilerin İstatsitik Analizi
Taşkın Debisi Tahmini
Birim Hidrograf Yardımı ile Taşkın Hidrografını Elde Edebilme
Taşkın Frekans Analizi Yapabilme Riski Tahmin Edebilme
Sentetik Birim Hidrograf Yöntemlerini Kavrama
Bölgesel Taşkın Frekans Analizi ile Tahminler Yapabilme
Bilgisayar Yazılımları ile Hidrolojik Analiz ve Tasarım Yapabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hidrolojik Verilerin Analizi ile Hidrolojik Tahminler ve Bilgisayar Yazılımları Yardımı ile Tasarım Debilerini Tahmin Edebilme ve Risk Analizi Yapabilme

Dersin İçeriği : 1) Hidrolojik Çevrim 2) Hidrolojide İstatistik Yöntemler 3) Taşkın Tahmini 4) Bilgisayar Yazılımları ile Hidrolojik Analiz ve Tasarım

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hidrolojik Çevrim ve Su Bütçesi Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
2 Yağış, Buharlaşma ve Sızma Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
3 Hidrolojik ve Meteorolojik Verilerin Ölçümü ve Derlenmesi Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
4 Olasılık ve Olasılık Dağılımları Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
5 Hidrolojik Verilerin İstatsitik Analizi Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
6 Taşkın Tekerrür Periyodu, Risk ve Taşkın Frekans Analizi Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
7 Tasarım Debilerinin Belirlenmesi Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
8 Yağış ve Zemin Karakteristikleri Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
9 Yağış Akış Analizi Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
10 Ara Sınav
11 Birim Hidrograf Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
12 Sentetik Birim Hidrograf Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
13 Hidrograflar Yardımı iel Hidrolojik Tasrım Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
14 Bilgisayar Yaılımları ile Hidrolojik Analiz ve Tasarım Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
15 Bilgisayar Yaılımları ile Hidrolojik Analiz ve Tasarım Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hydrologic Analysis and Design, McCuen, 2004, Pearson
 Hidrolojide Veri İşlem, Yorumlama ve Tasarım, Zekai ŞEN, Su Vakfı, 2005
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
2 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 5
3 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 5
4 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 4
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 5
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 4
7 Öğrenme becerilerine sahiptir. 4
8 İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 4
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. 1
10 İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 4
11 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. 5
12 Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6