Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hidrodinamik I

Dersin Kodu : İM-511

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MEHMET SALİH KIRKGÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Akışkan akımları ile ilgili temel denklemlerin Kontrol Hacmi ve Diferansiyel Kontrol Hacmi yaklaşımları ile analizi
Temel denklemlerin çeşitli problemlere uygulanması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Akışkanlar Mekaniğinin ileri düzeyde öğretilmesi

Dersin İçeriği : Hidrodinamiğin temel denklemleri ve çözüm yöntemleri. Kontrol hacmi yaklaşımında kütlenin, momentumun ve enerjinin korunumu. Diferansiyel kontrol hacmi yaklaşımı ile Kartezyen, silindirik ve akım çizgisi koordinatlarında süreklilik ve momentum denklemlerinin ifade edilmesi. Navier-Stokes denklemleri ve bazı kesin çözümleri. Türbülanslı akım denklemleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hidrostatik Önceki dersin gözden geçirilmesi Sözlü anlatım
2 Gerçek akışkan hareketinin matematiksel tanımlanması ve temel denklemlerin analiz yöntemleri Önceki dersin gözden geçirilmesi Sözlü anlatım
3 Kontrol hacmi yaklaşımı ile kütlenin korunumu Önceki dersin gözden geçirilmesi Sözlü anlatım ve problem çözümü
4 Kontrol hacmi yaklaşımı ile momentumun korunumu Önceki dersin gözden geçirilmesi Sözlü anlatım ve problem çözümü
5 Kontrol hacmi yaklaşımı ile momentum momentinin korunumu Önceki dersin gözden geçirilmesi Sözlü anlatım ve problem çözümü
6 Kontrol hacmi yaklaşımı ile enerjinin korunumu Önceki dersin gözden geçirilmesi Sözlü anlatım ve problem çözümü
7 Diferansiyel yaklaşım ile kütlenin korunumu Önceki dersin gözden geçirilmesi Sözlü anlatım ve problem çözümü
8 Ara sınav Tekrar Ara sınav
9 Akımda gerilme, yer ve şekil değiştirme Önceki dersin gözden geçirilmesi Sözlü anlatım
10 Akımda gerilme, yer ve şekil değiştirme Önceki dersin gözden geçirilmesi Sözlü anlatım ve problem çözümü
11 Diferansiyel yaklaşım ile momentumun korunumu Önceki dersin gözden geçirilmesi Sözlü anlatım ve problem çözümü
12 Diferansiyel yaklaşım ile momentumun korunumu Önceki dersin gözden geçirilmesi Sözlü anlatım ve problem çözümü
13 Türbülanslı akımın analizi Önceki dersin gözden geçirilmesi Sözlü anlatım ve problem çözümü
14 Türbülanslı akımın analizi Önceki dersin gözden geçirilmesi Sözlü anlatım ve problem çözümü
15 Türbülanslı akımda hız profilleri Önceki dersin gözden geçirilmesi Sözlü anlatım ve problem çözümü
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Tekrar Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kırkgöz, M.S., Hidrodinamik I Ders Notları
 Raudkivi, A. J. Callander, R. A., Advanced Fluid Mechanics, Edward Arnold
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 2 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 4
2 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 4
3 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 3
4 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 3
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 4
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 3
7 Öğrenme becerilerine sahiptir. 3
8 İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 2
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. 3
10 İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 2
11 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. 3
12 Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 6 72
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 12 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6