Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yatak Modelleme Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MD-563 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AHMET DAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yatak modelleme tekniklerini ve kavramlarını bilir. Modelleme için gerekli olan verileri hazırlayabilir. Modelleme tekniklerininin performansını test edebilir. Herhangi bir yatağı modelleyebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciye; yatak modelleme tekniklerini öğretmek ve bir yatağın modellemesini yapabilme becerisini kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Geometrik, mesafelerle ağırlıklandırma ve jeoistatistik’le tahmin yöntemlerinin tanıtımı, veri düzenleme, jeoistatistik’de kullanılan variogramlar, variogram parametreleri ve bu parametrelerin belirlenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yatak modelleme kavramları
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
2 |
Modelleme teknikleri
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
3 |
Veri hazılama
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
4 |
Geometrik modelleme
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
5 |
Geometrik modelleme
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
6 |
Jeoistatistiksel modelleme
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
7 |
Jeoistatistiksel modelleme
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
8 |
Bulanık mantık ile modelleme
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
9 |
Bulanık mantık ile modelleme
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
10 |
Modelleme tekniklerinin performanslarının test edilmesi
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
11 |
Arasınav
|
|
Yazılı sınav |
|
12 |
Modelleme tekniklerinin performanslarının test edilmesi
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
13 |
Uygulama
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
14 |
Uygulama
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
15 |
Uygulama |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
16/17 |
Dönemsonu Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. |
5 |
|
2 |
Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. |
5 |
|
3 |
Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak |
3 |
|
4 |
Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak |
4 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi |
0 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek |
0 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. |
0 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. |
3 |
|
9 |
Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. |
3 |
|
10 |
Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak |
4 |
|
11 |
Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi |
4 |
|
12 |
Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|