|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Risk Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MD-541 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OKTAY BAYAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yüksek lisans seviyesindeki öğrenciler risk ve yönetimi prensiplerini öğreneceklerdir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yüksek lisans seviyesindeki öğrencilere RİSK YÖNETİMİ prensiplerini öğretmek ve madencilikte örnek uygulamalar ile bilgi birikimi sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Risk, kaynaklar, madencilik ve çevre uygulamaları, türleri, kontrol teknikleri, güvenlik ve sağlık ilişkisi, risk tahmini, bazı bitkilerde uygulama örnekleri, maden kazaları, potansiyel riskleri, doğruluk ve hassasiyet, türev ve risk çeşitlendirme, öznel değer risk, risk görselleştirme, volatilite ve gelecek tahmini. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dershane |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Risk, epidomoloji, Monte Carlo modelling, ekoloji, ekonomi
|
Kaynak okuna, internet, ödev hazırlama |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
2 |
The Basic Economics of Risk Analysis
|
Kaynak okuna, internet, ödev hazırlama |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
3 |
Assessment of Residential Exposures to Chemicals
|
Kaynak okuna, internet, ödev hazırlama |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
4 |
Pesticide Regulation and Human Health: The Role of Risk Assessment
|
Kaynak okuna, internet, ödev hazırlama |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
5 |
Ionizing Radiation Risk Assessment
|
Kaynak okuna, internet, ödev hazırlama |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
6 |
Use of Risk Analysis in Pollution Prevention
|
Kaynak okuna, internet, ödev hazırlama |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
7 |
Integrated Risk Analysis of Global Climate Change
|
Kaynak okuna, internet, ödev hazırlama |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
8 |
Computer Software Programs, Databases, and the Use of the Internet, |
Kaynak okuna, internet, ödev hazırlama |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
9 |
RISK PERCEPTION, LAW, POLITICS, AND RISK COMMUNICATION
|
Kaynak okuna, internet, ödev hazırlama |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
10 |
Ara sınav
|
|
|
|
11 |
RISK MANAGEMENT |
Kaynak okuna, internet, ödev hazırlama |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
12 |
Örnek uygulamalar
|
Kaynak okuna, internet, ödev hazırlama |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
13 |
Örnek uygulamalar
|
Kaynak okuna, internet, ödev hazırlama |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
14 |
Örnek uygulamalar
|
Kaynak okuna, internet, ödev hazırlama |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
15 |
Örnek uygulamalar
|
Kaynak okuna, internet, ödev hazırlama |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Guidelines for Engineering Design for Process Safety, 1993, American Institute of Chemical Engineers 345 East 47th Street New York, New York 10017.
GUIDELINES FOR HAZARD EVALUATION PROCEDURES, Wiley, 2008.
Fundamentals of Risk Analysis and Risk Management Edited by Vlasta Molak, LEWIS PUBLISHERS, 1996.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. |
5 |
|
2 |
Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. |
5 |
|
3 |
Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak |
5 |
|
4 |
Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. |
5 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. |
5 |
|
9 |
Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. |
5 |
|
10 |
Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak |
5 |
|
11 |
Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi |
5 |
|
12 |
Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|