Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yapay Çevrede Kalite II |
|
Dersin Kodu |
: |
MM-538 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERPİL ÇERÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Insan yapısı cevrenın nıtelığını sağlamada bilinc düzeyi artar
Güvenli, sağlıklı ve kimlikli mekanlar yaratma için planlama ve çevresel kontrol konularında bilgilendirir
Çevresel standartların ve ölçütlerinin geliştirilmesinin önemini kavrar
Dünyadaki BREEAM, LEED vb. kalite sertifika uygulama çalışmalarını öğrenir.
TKK, TKY, ISO 14000 ve ÇED gibi ulusal ve uluslararası ölçekte kalite çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur.
Çevre kalitesine yönelik kullanıcı anketlerini inceler ve hazırlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsan yapısı mekanların planlaması ve çevresel kontrol konularında bilgilendirir. Çevresel standartlar ve ölçütler konusunda dünyadaki kalite çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur.
Güvenli, sağlıklı ve kimlikli mekanlarla ve kullanıcı gereksinmeleri doğrultusunda İnsan yapısı çevrenin niteliğini sağlar. İnsan yapısı çevrenin niteliğini sağlamada bilinç düzeyi artar.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Yapının fonksiyon, biçim vb. nitelikleri yanı sıra, iç ve dış mekan bağlantısını sağlayarak yaşanabilir nitelikli çevreler yaratma ; Yapı elemanları ve malzemelerinin çevresel etkisini; biyolojik açıdan kullanıcıya uygun ortam koşulları oluşturma ; uygun planlama ve ekolojik (geri dönüşümlü malzeme kullanımı dahil) insan-çevre gereksinmelerini doğa ile dengeli yapı bilincini yükseltme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Geleneksel yapı ve çevresini yaşam kalitesi açısından irdeleme |
Konu ile ilgili literatür araştrması |
Anlatım ve örneklerın sunumu |
|
2 |
Günümüz yapılaşmalarının örnekler ile analiz edilmesi, |
Konu ile ilgili literatür araştrması |
Anlatım ve örneklerin sunumu, tartısma |
|
3 |
Geleneksel ve günümüz çevresinin tasarım, yapım aşamaları ve kullanıcı etkeni |
Konu ile ilgili literatür araştrması |
Anlatım ve örneklerin sunumu, tartısma |
|
4 |
Teknoloji, malzeme ve yapım tekniklerinin çevre kimliğine ve insan sağlığına etkileri, detay inceleme |
Konu ile ilgili literatür araştrması |
Anlatım ve örneklerin sunumu, tartısma |
|
5 |
Gelişmiş örneklerin tanıtılması, detayların incelenmesi ve tartışılması, |
Konu ile ilgili literatür araştrması |
Anlatım ve örneklerin sunumu, tartısma |
|
6 |
Araştırma ödevlerinin sunumu |
Konu ile ilgili literatür araştrması |
Anlatım ve örneklerin sunumu, tartısma |
|
7 |
Araştırma ödevlerinin sunumu |
Araştırma ödevlerinin sunum çalışması |
Anlatım ve örneklerin sunumu, tartısma |
|
8 |
Ara sınav - Araştırma ödevlerinin sunumu |
Araştırma ödevlerinin sunum öalışması |
Sunum ve tartısma |
|
9 |
Örnek bir alan ile konunun detaylı incelenmesi, genel açıklamalar |
Konu ile ilgili literatür araştrması |
Sunum ve tartısma |
|
10 |
Örnek çalışmanın yeri, önemi, amacının anlatılması |
Konu ile ilgili literatür araştrması |
Sunum ve tartısma |
|
11 |
Araştırmada kullanılan yöntem ve analizlerin anlatımı |
Konu ile ilgili literatür araştrması |
Sunum ve tartısma |
|
12 |
Araştırmanın sonuçları ve analizlerin tartışılması |
Konu ile ilgili literatür araştrması |
Sunum ve tartısma |
|
13 |
Araştırmanın sonuçları ve analizlerin tartışılması |
Konu ile ilgili literatür araştrması |
Sunum ve tartısma |
|
14 |
Araştırmanın sonuçları ve analizlerin tartışılması |
Konu ile ilgili literatür araştrması |
Sunum ve tartısma |
|
15 |
Genel değerlendirme ve tartışma |
Konu ile ilgili literatür araştrması |
Odevlerı inceleme ve değerlendirme |
|
16/17 |
Final exam Araştırma odevlerının sunumu ve tartışma |
Konu ile ilgili literatür araştrması |
Yazıılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
4 |
|
2 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
4 |
|
3 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
4 |
|
4 |
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
3 |
|
5 |
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyaloğu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
3 |
|
6 |
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
4 |
|
7 |
Mimarlık/planlama/tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştiren farkındalığa sahiptir. |
4 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanı ile ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
4 |
|
9 |
Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
4 |
|
10 |
Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
4 |
|
11 |
Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
4 |
|
12 |
Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
4 |
|
13 |
Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
4 |
|
14 |
Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
3 |
|
15 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
16 |
Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
4 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
0 |
|
18 |
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
5 |
|
19 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
5 |
|
20 |
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|