Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngilizce

Dersin Kodu : IN 101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman SEVGİ PETEK ÇÜRÜK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Günlük ifadeleri ve temel kalıpları anlar ve kullanır
Kendisini ve başkasını tanıtabilir
Yaşanan yer, tanıdık kişiler ve sahip olunan şeyler gibi kişisel detaylar hakkında soru sorup cevaplayabilir.
Diğer kişi net ve yavaş konuştuğu takdirde basit şekilde etkileşim sağlar.
Kişisel bilgiler ve aile bilgileri gibi temel cümleleri ve sık kullanılan kalıpları anlar.
Günlük hayatta kullanılan temel noktalarla ilgili metinleri anlar.
-
Basit cümlelerle geçmişi hakkında bilgi verebilir.
Görüş ve planlar hakkında fikir, sebep ve açıklamalar sunabilir.
İngilizcenin konuşulduğu bir bölgede, farklı durumlarla başa çıkabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Günlük ifadeleri kullanmak, anlamak ve temel kalıpları kullanarak somut ihtiyaçları karşılamak. Kendisini ve başkalarını tanıtabilmek, yaşadığı yer, tanıdığı kişilere dair soru sorup cevap verebilmek, karşıdaki kişi net ve yavaş konuştuğu takdirde etkileşim kurabilmek.

Dersin İçeriği : Ortak Avrupa Çerçevesi A1

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kendini tanıtma, tekil-çoğul, what is /are-to be soruları, milletler ve ülkeler. Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
2 İyelik ekleri ve sıfatlar, şimdiki zaman, özel ya da tipik bir günü tanımlama Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
3 Şimdiki zaman soruları ve olumsuzluk-sıfatlar-fiiller-isimler Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
4 Bir tatil hakkında konuşmak, a, an, any, some Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
5 Eşyalar hakkında konuşma, have/has got Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
6 Bir dükkanda bilgi edinmek, there is /are – a, an, any, some Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
7 Zarflar Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
8 ARA SINAV Değerlendirme Değerlendirme grafiği
9 Yer bildirmede kullanılan edatlar, present continuous Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
10 Bir kafede yiyecek ve içecek sipariş etmek, beceri için -´can´ kullanımı. Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
11 Geçmiş zaman, düzenli fiiller, geçen hafta ne yaptınız konulu tartışma Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
12 Geçmiş zaman düzensiz fiiller Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
13 Partnerlerle görüşme yapmak ve makale yazmek Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
14 Zamanları yeniden düzenlemek Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
15 Zamanları yeniden düzenlemek Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
16/17 FİNAL SINAVI Değerlendirme Değerlendirme grafiği


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 0
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 0
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 0
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 5
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 0
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 5
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 0
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 0
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 0
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 0
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 0
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 0
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 0
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 5
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 0
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 5
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 5
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 0
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 2 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 52
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.08
Dersin AKTS Kredisi: 2