|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sınıf Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 309 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sınıfın yapısı ve özelliklerini açıklar. Öğretmenin sınıf yönetim davranışlarını etkileyen faktörleri açıklar. Sınıf yönetim yaklaşımlarını analiz eder. Etkili sınıf yönetiminde kendi davranışlarının sorumluluğunu kabul eder. Sınıf ortamını öğrenme-öğretme süreci için düzenlemenin gereğini açıklar. Öğrencilerin gelişim düzeyine uygun sınıf kuralları belirler. Öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde yönetmenin temel ilkelerini ve önemini açıklar. Sınıfta zamanı etkili kullanmayı etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı faktörleri tanır. Sınıf yönetiminde karşılaştığı problemleri eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir. Uzmanlık alanında/ ilişkili olduğu disiplinlerle edindiği bilgi ve becerileri sınıfta olumlu sınıf atmosferi oluşturmada etkili bir şekilde kullanır. Özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, örnek olaylar/durumlar üzerinde uygular. Yönetim stratejilerinin etkililiğini çok yönlü değerlendirme ve kendini geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adaylarını sınıf yönetimi ve disiplini konusunda bilgilendirmek, diğer meslek derslerinde elde ettikleri bilgi ve becerileri sınıf ortamında etkili yönetim amacıyla nasıl kullanabileceklerini ortaya koymaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sınıf yönetimi yaklaşımları ve temel kavramlar, sınıf yönetimi değişkenleri, sınıf ortamının fiziksel özellikleri, sınıfta öğretim ortamı, zaman yönetimi,davranış yönetimi, öğretmen-öğrenci iletişimi,öğretmen-veli iletişimi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sınıfın yapısı ve özellikleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
2 |
Sınıf yönetiminde temel kavramlar |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
3 |
Sınıf yönetimini etkileyen faktörler |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
4 |
Sınıf yönetimi yaklaşımları |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
5 |
Sınıf yönetimi yaklaşımları |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
6 |
Sınıfın fiziksel organizasyonu ve yönetimi |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
7 |
ARASINAV |
|
|
|
8 |
Sınıf kuralları ve ilkeleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
9 |
Sınıfta öğretim liderliği |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
10 |
Sınıfta olumlu öğrenme ortamı oluşturma |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
11 |
Sınıfta zaman yönetimi |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
12 |
Davranış yönetimi |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
13 |
Disiplin problemleri (nedenleri ve türleri) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
14 |
Disiplin problemleri (nedenleri ve türleri) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
15 |
Sınıf yönetiminde aile ile işbirliği |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kılbaş, Ş. (2010). Etkili Sınıf Yönetimi. 5. Baskı. Gazi Kitabevi. Ankara
Celep, C. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Anı Yayıncılık, Ankara
E. Karip (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Aydın, A. (2004). Sınıf Yönetimi. 5. Baskı. Tek Ağaç Eylül Yayınları, Mersin.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
4 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
1 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
3 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
1 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
1 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
3 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
4 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
5 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
5 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
4 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
4 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
3 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
4 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
1 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
4 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
3 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
3 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
3 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
2 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 57 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|