Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretim İlke Ve Yöntemleri

Dersin Kodu : MB 201

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Arş.Gör. MÜKERREM AKBULUT TAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğitim programı ile ilgili temel kavramları tanımlar
Programın özellikleri ve bileşenlerini açıklar
Program geliştirme kavramını tanımlar
Program geliştirme sürecini açıklar
Öğretim sürecinde öğretim ilkelerini açıklar
Öğretim stratejilerini tanımlar ve açıklar
Öğretim yöntemleri ni tanımlayarak açıklar.
Öğrenme stillerini açıklar
Öğretiminde kullanılan ekipmanları açıklar
Ders planı ve yıllık planı hazırlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MB 101 Eğitim Bilimine Giriş

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenme ve öğretim ilkelerini öğretme

Dersin İçeriği : Temel kavramları öğretme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel Kavramlar (Sistem Olarak Eğitim, Eğitim, Öğrenme, Öğretim, Eğitim Programı, Program Geliştirme,….) Yok Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma
2 Öğretim Amaçlarının Belirlenmesi ve İfade Edilmesi yok Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması
3 Öğretim Amaçlarının Belirlenmesi ve İfade Edilmesi yok Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması
4 Öğretim Amaçlarına Uygun İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi yok Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması
5 Öğretme – Öğrenme Strateji, Model ve Yaklaşımları Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması. Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması
6 Öğretme – Öğrenme Strateji, Model ve Yaklaşımları Yöntem seçimini etkileyen faktörlerin tartışılması ve belirlenen öğretim yöntemlerinin öğrencilere proje ödevi olarak dağıtılması Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması
7 Öğretim Yöntem ve Teknikleri Proje ödevi hazırlama Düz anlatım/Tartışma/
8 Ara Sınav
9 Öğretim Yöntem ve Teknikleri Proje ödevi hazırlama Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması/Proje
10 Öğretim Yöntem ve Teknikleri Proje ödevi hazırlama Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması/Proje
11 Öğretim Yöntem ve Teknikleri Proje ödevi hazırlama Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması
12 Öğretimin Planlanması ve Uygulanması Programdaki örnek ders planlarının eleştirel bir gözle incelenmesi Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması
13 Öğretimin Planlanması ve Uygulanması Bireysel olarak ders planı hazırlama Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma
14 Öğretimin Planlanması ve Uygulanması Hazırlanan ders planlarının gerçek sınıf ortamında uygulanması Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma
15 Öğretimin Planlanması ve Uygulanması Uygulamanın olumlu ve olumsuz yanlarının yazılması Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma
16/17 Dönem Sonu Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hesapçıoğlu, Muhsin. Öğretim İlke ve Yöntemleri. 1999, İstanbul. Nobel
 Demirel, Özcan. Program Geliştirme.2010, Ankara. Pegem Yayıncılık Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme.1993, Ankara.
 Demirel, Özcan. Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı 2010, Ankara. Pegem Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 0
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 0
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 0
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 0
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 0
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 0
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 0
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 0
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 2
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 3
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 4
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 0
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 3
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 0
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 3
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 0
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 0
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3