|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Pazarlama Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG3 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Pazarlamanın işletmedeki stratejik rolünü tanımlayabilir.
Pazarlamada kullanılan modern analitik teknikleri ve kavramları kullanabilir.
Stratejik pazarlama planlaması için gerekli değerlendirmeleri yapabilir.
Profesyonel düzeyde rapor yazabilir ve etkili görsel-sözel sunum yapabillir. Pazarlama alanındaki küresel alan yazını takip edebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilerin pazarlama alanındaki kavram ve kurumları irdelemelerine, pazarlama teori ve uygulamalarının temellerini öğrenebilmelerine yol göstermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, pazarlamanın tanımı ve kapsamı, tüketici davranışları, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularını içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Pazarlama ve Pazarlama Anlayışı |
Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
2 |
Pazarlamaya Yaklaşımlar-Pazarlama Çevresi |
Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Durum ve Rekabet Analizi-Rekabet Stratejileri |
Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Pazarlar ve Tüketici Davranışı |
Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Pazarlar ve Tüketici Davranışı |
Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Hedef Pazar Belirleme ve Büyüme Stratejileri |
Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Ürün Politikaları |
Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav ve test |
|
9 |
Ürün Politikaları |
Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
10 |
Fiyat Kararları |
Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Dağıtım Kanalları |
Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Tutundurma Kararları |
Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
13 |
Tutundurma Kararları |
Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
14 |
Ödev Sunumları |
Sunuma hazırlık |
Sunumlar |
|
15 |
Ödev Sunumları |
Sunuma hazırlık |
Sunumlar |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav ve test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ahmet Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul, 2006.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Philip Kotler, Kotler ve Pazarlama, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000.
William D. Perreault, Joseph Cannon ve Joremo McCarthy, Pazarlamanın Temelleri, Ed. Asım Günal Önce, Nobel Yayınevi, Ankara, 2013.
Ömer Torlak, Remzi Altunışık, Pazarlama Stratejileri, Beta Yayınları, 2012.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
3 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
3 |
|
3 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
4 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
5 |
|
5 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
3 |
|
6 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
8 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir |
5 |
|
9 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
5 |
|
10 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becersisine sahiptir. |
5 |
|
11 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
12 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
3 |
|
14 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|