Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Lirik Metin Çözümlemeleri II |
|
Dersin Kodu |
: |
ADE 728 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Lirik metin kuramları ve tarihçe aktarıldıktan sonra öğrenci uygulamalı olarak kuramsal zeminde örnekleri derinlemesine irdeler. Lirik metin çözümlemesine öğrencinin tam olarak odaklanması sağlanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere şiir yorumlama ile ilgili teorileri kavratmak ve uygulatmak. Şiir biçemlerinin öğretbilimsel bağlamda edinimini sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Şiir teorileri, yorumlama teknikleri, şiir uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Serbest mısrada lirik, nesir ve ritimsel şekil |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama |
|
2 |
lirik ritim şekilleri: ses sembolleri Dada´nın ve diğer yaklaşımların şiirlerdeki ses yansımaları |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama |
|
3 |
Annette Droste von Hülshoff şiirinin kafiye bağlamında araştırılması |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama |
|
4 |
Lirik söz biçimleri :Kunerts und Brechts kelime tekrarları |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama |
|
5 |
Das Leitmotiv an Gedichten Hans Magnus Enzenberger u. Ingeborg Bachmann |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama |
|
6 |
ortaçağ şiirlerinde gizemlilik |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama |
|
7 |
Liril imge şekilleri: Barok döneminin balad örneklerinde Metafor-, Alegori-sembol |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Breutanes şiirindeki metaforlar |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama |
|
10 |
Annette von Hülshoffs ´in "Auf hohem Felsen lieg ich hier" şiirinde lirik çözümlemeler |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama |
|
11 |
Annette von Hülshoffs ´in "Auf hohem Felsen lieg ich hier" şiirinde lirik çözümlemeler |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama |
|
12 |
Breutane´nin bir şiirinde metafor çözümlemesi |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama |
|
13 |
Breutane´nin bir şiirinde metafor çözümlemesi |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama |
|
14 |
Genel tekrar |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama |
|
15 |
Genel tekrar |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gedichte und Interpretation vom Naturalismus bis zur Jahrhundertemitte (1983) Philipp Reclam jun., Stuttgart
Mercel, Reil Ranicki (2002): Frauen dichten Anders, 181 Gedichten mit Interpretationen, Insel Verlag Frankfurt am Main
Borchers, Elizabeth (1996): Gedichte berühmter Frauen von Hildegard von Birgen bis Ingeborg Bachmann, Insel Verlag Frankfurtam Main u. Leipzig
Lyrik des Abendlands I.II, von Johann Wolfgang Goethe bis Bertolt Brecht (1967), Gemeinsam mit Hans Hennecke, Curt Hohoff und Karl Vossler ausgewaehlt von Georg Britting, Deutscher Taschenbuchverlag, München
Waldmann, Günter (1994): Produktiver Umgang mit Lyrik
Beuder, Günter; Krüger, Michael (Hrg) (1977) Was alles hat Platz in einem Gedicht ? Ansaetze zur deutschen Lyrik seit 1965
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . |
3 |
|
2 |
Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. |
3 |
|
3 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
5 |
|
4 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma |
3 |
|
5 |
Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
6 |
Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. |
4 |
|
7 |
Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. |
3 |
|
8 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. |
4 |
|
9 |
Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. |
3 |
|
11 |
Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. |
3 |
|
12 |
Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
13 |
Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
14 |
Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması |
5 |
|
15 |
Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. |
3 |
|
16 |
Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|