Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Lirik Metin Çözümlemeleri II

Dersin Kodu : ADE 728

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1) Lirik metin kuramları ve tarihçe aktarıldıktan sonra öğrenci uygulamalı olarak kuramsal zeminde örnekleri derinlemesine irdeler. Lirik metin çözümlemesine öğrencinin tam olarak odaklanması sağlanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere şiir yorumlama ile ilgili teorileri kavratmak ve uygulatmak. Şiir biçemlerinin öğretbilimsel bağlamda edinimini sağlamak

Dersin İçeriği : Şiir teorileri, yorumlama teknikleri, şiir uygulamaları

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Serbest mısrada lirik, nesir ve ritimsel şekil ilgili kaynakları okuma Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama
2 lirik ritim şekilleri: ses sembolleri Dada´nın ve diğer yaklaşımların şiirlerdeki ses yansımaları ilgili kaynakları okuma Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama
3 Annette Droste von Hülshoff şiirinin kafiye bağlamında araştırılması ilgili kaynakları okuma Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama
4 Lirik söz biçimleri :Kunerts und Brechts kelime tekrarları ilgili kaynakları okuma Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama
5 Das Leitmotiv an Gedichten Hans Magnus Enzenberger u. Ingeborg Bachmann ilgili kaynakları okuma Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama
6 ortaçağ şiirlerinde gizemlilik ilgili kaynakları okuma Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama
7 Liril imge şekilleri: Barok döneminin balad örneklerinde Metafor-, Alegori-sembol ilgili kaynakları okuma Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama
8 Ara sınav
9 Breutanes şiirindeki metaforlar ilgili kaynakları okuma Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama
10 Annette von Hülshoffs ´in "Auf hohem Felsen lieg ich hier" şiirinde lirik çözümlemeler ilgili kaynakları okuma Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama
11 Annette von Hülshoffs ´in "Auf hohem Felsen lieg ich hier" şiirinde lirik çözümlemeler ilgili kaynakları okuma Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama
12 Breutane´nin bir şiirinde metafor çözümlemesi ilgili kaynakları okuma Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama
13 Breutane´nin bir şiirinde metafor çözümlemesi ilgili kaynakları okuma Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama
14 Genel tekrar ilgili kaynakları okuma Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama
15 Genel tekrar ilgili kaynakları okuma Anlatım\Soru-Cevap\Beyin Fırtınası\Tartışma\Alıştırma ve Uygulama
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Gedichte und Interpretation vom Naturalismus bis zur Jahrhundertemitte (1983) Philipp Reclam jun., Stuttgart
 Mercel, Reil Ranicki (2002): Frauen dichten Anders, 181 Gedichten mit Interpretationen, Insel Verlag Frankfurt am Main
 Borchers, Elizabeth (1996): Gedichte berühmter Frauen von Hildegard von Birgen bis Ingeborg Bachmann, Insel Verlag Frankfurtam Main u. Leipzig
 Lyrik des Abendlands I.II, von Johann Wolfgang Goethe bis Bertolt Brecht (1967), Gemeinsam mit Hans Hennecke, Curt Hohoff und Karl Vossler ausgewaehlt von Georg Britting, Deutscher Taschenbuchverlag, München
 Waldmann, Günter (1994): Produktiver Umgang mit Lyrik
 Beuder, Günter; Krüger, Michael (Hrg) (1977) Was alles hat Platz in einem Gedicht ? Ansaetze zur deutschen Lyrik seit 1965
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . 3
2 Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. 3
3 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 5
4 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma 3
5 Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. 4
6 Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. 4
7 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. 3
8 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. 4
9 Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. 4
10 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. 3
11 Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. 3
12 Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. 5
13 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. 5
14 Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması 5
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. 3
16 Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6