Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Edebi Metin İnceleme Ve Öğretimi I

Dersin Kodu : YDA305

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUNİSE YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Edebi metni anlama, doğru bir şekilde inceleme ve edebi metin türüne yönelik uygun yöntemi uygulama becerilerini geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Edebi metni anlamak, doğru bir şekilde incelemek ve edebi metin türüne yönelik uygun yöntemi uygulamak.

Dersin İçeriği : Alman Edebiyatından seçme edebi metin türlerinin tanıtılması, incelenmesi ve bu edebi türlerin Almancanın öğretiminde kullanımına ilişkin yöntem ve tekniklerinin incelenmesi.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fabel "Wolf und Lamm" fabel yazın türü ile ilgili bilgi toplanacak, verilen fabel Metinleri okunacak Metine içkinlik yöntemi
2 "Wolf und Lamm" (Pedrus, Martin Luther, Lessing), Türün özellikleri hakkında kısa bilgi Metinleri karşılaştırma. Karton, renkli kalem, yapıştırıcı, dergi getirilecek Yaratıcı yöntemde yer alan Metin- kolaj alıştırması
3 Uygulanan metin Kolaj alıştırması tartışılacak Masal "Kırmızı başlıklı kız" (Grimm) Masal yazın türü ile ilgili bilgi toplama, verilen Masal metni okunacak Metine içkinlik yöntemi
4 Masal "Kırmızı Başlıklı Kız" (Grimm), türle ilgili kısa bilgi verilecek, (Kötü Kırmızı başlıklı kız iyi kurt) ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. Yaratıcı yöntemde yer alan Zıt metin yazma alıştırması gruplar oluşturularak uygulanacak
5 Yazılan zıt masal metinleri okunacak, yöntem ve alıştırma türü üzerinde durulacak, alternatif alıştırmalar geliştirilecek, ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. Yorumlama becerileri geliştirlecek
6 Söylence "Fareli köyün Kavalcısı", "Kadın Holle". Türün özellikleri ile ilgili bilgi verilecek Söylence yazın türü ile ilgili bilgi toplanacak, verilen Söylence Metinleri okunacak Metine içkinlik yöntemi
7 Söylence "Fareli köyün kavalcısı" metni güncelleştirilecek ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. Yaratıcı yazma yöntemi ile gruplar oluşturularak metin günümüze uyarlanacak
8 Ara Sınav
9 Günceleştirilen söylence metinleri okunacak. alıştırma ile ilgili konuşulacak. Menkıbe "Heilige Clara" Türün özelliklerine yönelik kısa bigi verilecek menkıbe türü ile ilgili bilgi topalnacak, metin okunacak Metine içkinlik yöntemi
10 Menkıbe "Heilige clara" metninden yola çıkılarak, türün özelliklerini göz önünde bulundurarak kendi menkıbelerini yazacaklar ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. yaratıcı yazma yönteminde yer alan bağımsız yazma alıştırması gruplar oluşturularak yapılacak
11 Yaratılan metinler okunacak, yöntem üzerinde durulacak, bu yöntemin değişik yerlerde uygulanabilrliiği üzerinde konuşulacak. Söylence, menkıbe türleri karşılaştırılacak ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. yorumlama
12 Destan "Gılgamış" ve "İlyada ve Odisee" destanlarından bölüm secilecek. Türe yönelik kısa bilgi verilecek. Türle ilgili bilgi toplanacak. metin bölümleri okunacak Metine içkinlik yöntemi
13 Destan bölümlerine yönelik şiir şeklinde sorular sorularak yazılacak ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. yaratıcı yazma yöntemi ile metne soru sorma tekniği uygulanacak
14 Destan bölümlerine yönelik şiir şeklinde sorular sorularak yazılacak ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. yaratıcı yazma yöntemi ile metne soru sorma tekniği uygulanacak
15 Anekdot türü ile ilgili bilgi verilecek. Einstein ile ilgili Anekdot işlenecek Türle ilgili bilgi toplanacak. yaratıcı yazma yöntemi uygulanacak
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yıldırım,Munise (2012), Kısa Anlatı Türleri ve Öğretimi, Konya: Çizgi yayınevi
Diğer Kaynaklar  Yıldırım, Munise (2009), Yazınsal Türler, Konya: Çizgi Yayınevi
  Der Literatur Brockhaus (1995) , Manncheim: F.A. Brockhaus D
 Best, Otto ((2000), handbuch Literarischer Fachbegriffe, Frankfurt am Main: Fischer Verlag
  Braak, Ivo (1980); Poetik in Stichworten, Kiel: Verlag Ferdinad Hirt


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 4
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 3
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 5
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 2
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 5
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 3
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 5
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 4
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 5
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 5
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 5
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 3
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 4
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 4
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 3
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 124
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.96
Dersin AKTS Kredisi: 5