Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hadis Metinleri I

Dersin Kodu : TİB 737

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUHAMMET YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel hadis kaynakları listeler
Temel hadis kaynaklarının muhtevasını analiz eder
Temel Hadis kaynaklarını mukayesi olarak okur, yorumlar
Hadis çalışmalarında temel hadis kaynaklarından istifade eder

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel Hadis kaynaklarını tanımak, bu eserlerin muhteva tahlini yapmak, bu eserlerden örnek metinler okumak, anlamak, yorumlamak.

Dersin İçeriği : Temel hadis kaynaklarından örnek metinler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlahiyat Fakültesi, Yüksek Lisans Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 es-Sahîfeü’s-Sahîha’dan örnek metinler İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması Anlatım, Soru-Cevap, uygulama
2 İmam Mâlik’in Muvatta’ından seçme metinler İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması Anlatım, Soru-Cevap, uygulama
3 İbn Ebî Şeybe’nin Musannef’inden şeçme metinler İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması Anlatım, Soru-Cevap, uygulama
4 Buharî’nin el-Câmi’u’s-Sahîh adlı eserinden seçme metinler İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması Anlatım, Soru-Cevap, uygulama
5 Müslim’in el-Câmi’u’s-Sahîh adlı eserinden seçme metinler İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması Anlatım, Soru-Cevap, uygulama
6 Ebû Davud’un Sünen’inden seçme metinler İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması Anlatım, Soru-Cevap, uygulama
7 Tirmizî’nin Sünen’inden seçme metinler İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması Anlatım, Soru-Cevap, uygulama
8 Vize
9 Nesaî’nin Sünen’inden seçme metinler İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması Anlatım, Soru-Cevap, uygulama
10 İbn Mâce’nin Sünen’inden seçme metinler İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması Anlatım, Soru-Cevap, uygulama
11 Darimî’nin Sünen’inden seçme metinler İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması Anlatım, Soru-Cevap, uygulama
12 Tayalisi’nin Müsned’inden Örnek metinler Anlatım, Soru-Cevap, uygulama
13 Ahmed b. Hanbel’in Müsned’inden Örnek Metinler İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması Anlatım, Soru-Cevap, uygulama
14 Taberânî’nin Mu’cemlerinden Örnek Metinler Anlatım, Soru-Cevap, uygulama
15 Taberânî’nin Mu’cemlerinden Örnek Metinler İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması Anlatım, Soru-Cevap, uygulama
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Muhammed Hamidullah, Muhtasar Hadis Tarihi ve Sahife-i Hemmam b. Münebbih.
 Kütüb-i Tis´a
 Tayalisi, Müsned
 Taberâni, Mu´cemler
 İbn Ebî Şeybe, Musannef
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. 4
2 İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır 2
3 Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır 3
4 Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur 4
5 Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır 3
6 Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur 5
7 İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir 3
8 İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
9 Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur 4
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir 4
11 Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar 5
12 Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır 3
13 Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 158
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.32
Dersin AKTS Kredisi: 6