|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mukayeseli Aile Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
TİB 721 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NASİ ASLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
karşlaştırmalı olarak aile hukukuna dair evlenme, boşanma, nafaka ile ilgili genel hükümleri delilleriyle birlikte öğrenir .
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
ailenin önemini kavratır, ilgili konuları mezhepler arası mukayeseli olarak ele alır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
hukuk sistemleri arasında aile hukuku mukayese edilecek. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
yüksek lisans dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
ahval-i şahsiyye, aile ve önemi
islam ailesinin bazı temel özellikleri |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
2 |
evlenme, nişanlılık ve hikmetleri |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
3 |
evliliğin şartları (in´ikadi sıhhat, nefaz, lüzum) |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
4 |
nikahta velâyet |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
5 |
nikahta vekalet ve kefâet |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
6 |
karı-koca hakları |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
7 |
mehir, müt´a, çeyiz ve hükümleri |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
8 |
vize sınavları |
konu tekrarı |
yazılı |
|
9 |
nafaka |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
10 |
talak (boşanma) |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
11 |
iddet |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
12 |
neseb |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
13 |
radâ´ (çocuğun emzirilmesi) |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
14 |
hidâne( küçük çocukların bakımı, gözetimi ve terbiyesi) |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
15 |
hidâne( küçük çocukların bakımı, gözetimi ve terbiyesi) |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
16/17 |
final sınavları |
|
yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ilgili DİA mad.
el-Ahkâmü´ş-şer´iyye li´l-ahvâli´ş-şahsiyye / Zekiyyüddin Şaban
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Ahkâmü´l-üsre fi´l-İslâm / Muhammed Mustafa Şelebi . Beyrut : Dârü´n-Nehdati´l-Arabiyye,
Ahkâmü´l-üsre fi´l-İslâm : et-talak ve hukukü´l-evlad ve nafakatü’l-ekarib. / Ahmed Ferrac Hüseyin
Ahkâmü´l-ahvâli´ş-şahsiyye fi´ş-şeriati´l-İslâmiyye / Abdülvehhab Hallaf .
el-Ahkâmü´l-Ca’feriyye fi´l-ahvâli´ş-şahsiyye. / Abdülkerim Hilli
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. |
4 |
|
2 |
İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır |
4 |
|
3 |
Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır |
2 |
|
4 |
Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur |
3 |
|
5 |
Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır |
3 |
|
6 |
Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur |
4 |
|
7 |
İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir |
2 |
|
8 |
İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
9 |
Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur |
2 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir |
2 |
|
11 |
Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar |
3 |
|
12 |
Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
1 |
|
13 |
Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 151 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|