Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mukayeseli Aile Hukuku

Dersin Kodu : TİB 721

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NASİ ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : karşlaştırmalı olarak aile hukukuna dair evlenme, boşanma, nafaka ile ilgili genel hükümleri delilleriyle birlikte öğrenir .

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : ailenin önemini kavratır, ilgili konuları mezhepler arası mukayeseli olarak ele alır.

Dersin İçeriği : hukuk sistemleri arasında aile hukuku mukayese edilecek.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : yüksek lisans dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 ahval-i şahsiyye, aile ve önemi islam ailesinin bazı temel özellikleri Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
2 evlenme, nişanlılık ve hikmetleri Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
3 evliliğin şartları (in´ikadi sıhhat, nefaz, lüzum) Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
4 nikahta velâyet Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
5 nikahta vekalet ve kefâet Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
6 karı-koca hakları Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
7 mehir, müt´a, çeyiz ve hükümleri Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
8 vize sınavları konu tekrarı yazılı
9 nafaka Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
10 talak (boşanma) Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
11 iddet Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
12 neseb Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
13 radâ´ (çocuğun emzirilmesi) Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
14 hidâne( küçük çocukların bakımı, gözetimi ve terbiyesi) Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
15 hidâne( küçük çocukların bakımı, gözetimi ve terbiyesi) Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
16/17 final sınavları yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ilgili DİA mad.
 el-Ahkâmü´ş-şer´iyye li´l-ahvâli´ş-şahsiyye / Zekiyyüddin Şaban
Diğer Kaynaklar  Ahkâmü´l-üsre fi´l-İslâm / Muhammed Mustafa Şelebi . Beyrut : Dârü´n-Nehdati´l-Arabiyye,
 Ahkâmü´l-üsre fi´l-İslâm : et-talak ve hukukü´l-evlad ve nafakatü’l-ekarib. / Ahmed Ferrac Hüseyin
 Ahkâmü´l-ahvâli´ş-şahsiyye fi´ş-şeriati´l-İslâmiyye / Abdülvehhab Hallaf .
 el-Ahkâmü´l-Ca’feriyye fi´l-ahvâli´ş-şahsiyye. / Abdülkerim Hilli


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. 4
2 İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır 4
3 Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır 2
4 Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur 3
5 Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır 3
6 Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur 4
7 İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir 2
8 İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
9 Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur 2
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir 2
11 Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar 3
12 Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır 1
13 Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 151
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.04
Dersin AKTS Kredisi: 6