Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hidrojeoloji

Dersin Kodu : MMD420

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. NİL DÖNDERİCİ YAPICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Su drenajını öğrenir.
Açık ve kapalı işletmelerde yeraltısuyunun önemini kavrar.
Kuyu hidroliği konusunda karşılacakları problemleri çözer.
Yeraltısularının tüm özelliklerini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Açık ve yeraltı işletmelerinde maden mühendislerinin hidrojeoloji hakkında bilgi edinmesi.

Dersin İçeriği : Giriş, yeraltı sularının jeolojisi ve gelişimi/ Hidrojeolojik dolaşım ve yeraltı sularının kökeni, suyun yeraltında dağılışı ve bulunuşu/ Yeraltı sularının hareketi/ Yeraltı su seviyesi ve değişimi/ Akifer ve akifer türleri/ Çeşitli kayaç akiferleri/ Maden sahalarında yeraltı suları ile karşılaşılması ve problemlerin çözümü, maden sahalarından yerüstü ve yer altı sularının drenajı.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte deslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hidrojeolojinin Konusu ve Gelişimi ders notu 1-10 Sunu
2 Hidrolik dolaşım ders notu 11-30 Sunu
3 Yer altı Sularının Bulunuş Şekilleri ders notu 30-40 Sunu
4 Yer altı Suların Hareketi ders notu 40-57 Sunu
5 Yer altı su seviyesinin değişimi ders notu 57-63 Sunu
6 Kuyu Hidroliği ders notu 64-80 Sunu
7 Yeraltısularının Madenciliğe Etkisi ders notu 81-103 Sunu
8 Kazı Yapılan Sahada Suyun Drenajı ders notu105-120 Sunu
9 Su logları ve uygulama ders notu 121-132 Sunu
10 Yerüstü Madencilinde Su ders notu 132-147 Sunu
11 Yer altı Madenciliğinde Su ders notu 147-155 Sunu
12 Yer altı Sularının Etkisi ders notu 155-162 Sunu
13 Maden sahalarında yeraltı suları ile karşılaşılması ve problemlerin çözümü ders notu 163-179 Sunu
14 Maden sahalarında yeraltı suları ile karşılaşılması ve problemlerin çözümü ders notu 163-179 Sunu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hidrojeoloji ders Notu
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 4
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 4
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 3
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 3
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 2
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 4
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 2
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 5
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 5
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 2
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 5
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 5
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 1 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3