Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Form Bilgisi

Dersin Kodu : YM YÇ 106

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Klasik dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır.
Romantik dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır.
Çağdaş dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır.
Farklı formları ve özelliklerini kavrar.
Değişik çalgı toplulukları için bestelenmiş yapıtları ve özelliklerini tanır.
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çok sesli müziğin gelişme evreleri içinden özellikle 17.,18.,19. ve 20. yüzyıl repertuvarından seçilmiş yapıtların yapısal özelliklerinin müzikal analiz yöntemleriyle kavranması ve bu analizlerin beste çalışmalarına katkıda bulunması amaçlanır.

Dersin İçeriği : Müzik repertuvarından seçilmiş yapıtlar ‘Partisyon Üzerinde Analiz’ ya da ‘Dinleyerek Analiz’ yöntemleriyle incelenir. Formların açıklanmasına partisyon üzerinde yapılan armoni analizleri zemin oluşturur. Yapıtların yapısal özellikleri karşılaştırmalı olarak incelenir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Nurhan Cangal, Müzik Formları-Müzik Formlarınıın Öğeleri:Motif Ders kitabında ilgili konu Gösterim
2 Müzik Formlarının Öğeleri:Motif Yapısındaki Değişim ve Gelişimler Ders kitabında ilgili konu Gösterim
3 Müzik Formlarının Öğeleri:Figür ve Koşu (Geçit ve Pasaj) Ders kitabında ilgili konu Gösterim
4 Müzik Formlarının Öğeleri:Cümle Ders kitabında ilgili konu Gösterim
5 Müzik Formlarının Öğeleri:Dönem (Periyod) Ders kitabında ilgili konu Gösterim
6 Müzik Formlarının Öğeleri:Tema (Ana Fikir, Konu) Ders kitabında ilgili konu Gösterim
7 Şarkı (Lied) Formları:Bir Bölmeli Şarkı Formu Ders kitabında ilgili konu Gösterim
8 Şarkı (Lied) Formları:İki Bölmeli Şarkı Formu Ders kitabında ilgili konu Gösterim
9 Şarkı (Lied) Formları:Üç Bölmeli Şarkı Formu Ders kitabında ilgili konu Gösterim
10 Şarkı (Lied) Formları:Katlı (Triolu) Şarkı Formu Ders kitabında ilgili konu Gösterim
11 Şarkı (Lied) Formları:Hangi Tür Eserler Şarkı Formlarında Yazılırlar, 1-Sözlü Eserler Ders kitabında ilgili konu Gösterim
12 Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Türkü Ders kitabında ilgili konu Gösterim
13 Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Şarkı (Lied) Ders kitabında ilgili konu Gösterim
14 Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Arya (Aria) Ders kitabında ilgili konu Gösterim
15 Genel Tekrar Ders kitabında ilgili konu Gösterim-Ödev
16 Ara Sınav Değerlendirme
17 Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Eski ve Yeni Danslar Ders kitabında ilgili konu Gösterim
18 Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Eski ve Yeni Danslar Ders kitabında ilgili konu Gösterim
19 Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Şarkı Özelliğindeki Eserler Ders kitabında ilgili konu Gösterim
20 Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Edebi Eserler Ders kitabında ilgili konu Gösterim
21 Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Öğretici Eserler Ders kitabında ilgili konu Gösterim
22 Rondo Formları:Rondo Formunun Tanımı ve Örnekleme Ders kitabında ilgili konu Gösterim
23 Rondo Formları:Rondonun Gelişimi ve Tarihçesi Ders kitabında ilgili konu Gösterim
24 Rondo Formları:Rondo Formu Yapısının İncelenmesi Ders kitabında ilgili konu Gösterim
25 Rondo Formları:Rondo Teması (Ana Tema, İlkil) Ders kitabında ilgili konu Gösterim
26 Rondo Formları:Varış Köprüsü Ders kitabında ilgili konu Gösterim
27 Rondo Formları:Ara (Yani İkincil) Tema Ders kitabında ilgili konu Gösterim
28 Rondo Formları:Dönüş Köprüsü ve Coda (Codetta) Ders kitabında ilgili konu Gösterim
29 Rondo Formları:Rondo Formu Çeşitleri, Küçük Rondo Ders kitabında ilgili konu Gösterim
30 Rondo Formları:Rondo Formu Çeşitleri, Büyük Rondo Ders kitabında ilgili konu Gösterim
31 Rondo Formları:Rondo Formunun Şarkı ve Sonat Formlarından Ayrımı Ders kitabında ilgili konu Gösterim
32/33/34 Yıl Sonu Sınavı Değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Nurhan Cangal, Müzik Formları
 Andre Hodeir, Müzikte Türler ve Biçimler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 0
    Ödev/Proje/Diğer 0 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yaylı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 3
2 Yaylı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 3
3 Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. 0
4 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 4
5 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 4
6 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. 0
7 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 5
8 Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 5
9 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 0
10 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 4
11 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
12 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 0
13 En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisikazanır. 0
14 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 4
15 Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. 0
16 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 1 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4