Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Müzik Teorisi

Dersin Kodu : YM ÜVÇ 210

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Müziğin dili olan nota yazım kurallarını kavrar ve uygular.
Alanıyla ilgili olan her türlü eserin tonal ya da modal yapısı ile ilgili kapsamlı bilgi kazanır.
Eserlerin ölçü ve ritmik yapısını tanıma konusunda kapsamlı bilgi kazanır.
Çoksesli müziğin temelini oluşturan akorlarla ilgili kapsamlı bilgi kazanır.
Müzikal yorumla ilgili terminoloji konusunda kapsamlı bilgi ve eserler üzerinde uygulayabilme yetisi kazanır.
Müzik türleri konusunda bilgi kazanır.
Müzik formları ile ilgili genel bilgiler kazanır.
Müzik dışı sanat ve kültür olayları,kitap okuma,sanat olayları izleme ve kültür toplantılarına katılma konusunda alışkanlık kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin meslek yaşamlarında gerekli olan temel müzik teorisi hakkında kapsamlı bilgi kazandırmak,kazandığı bu bilgileri pratikte uygulayabilme becerisini kazandırmak.

Dersin İçeriği : Aralık bilgisi, akor bilgisi, akor şifreleri, ölçüler, tonalite bilgisi, fonksiyon bilgisi, modlar, anahtarlar, akora yabancı seslerin analizi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma,dersin içeriği ve ders kitaplarının tanıtımı. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
2 Temel müzik bilgileri. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
3 Müziğin kısa tarihçesi ve müzik teorisinin gelişim süreci. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
4 İşaretlerin yazım kuralları. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
5 Porte ,ek çizgiler,Dizi ve aralıklar. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
6 Aralıklar;Tam-Yarım perde,Diyatonik-Kromatik perde. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
7 Ana armoni, basit ve katlanmış aralıklar,melodik ve armonik aralıklar. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
8 Aralıkların çevrilmeleri,aralık yazım kuralları. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
9 Aralıkların çevrilmeleri,aralık yazım kuralları. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
10 Aralıkların çevrilmeleri,aralık yazım kuralları. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
11 Ölçü ve zaman:ikişerli ve üçerli zaman. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
12 Basit ve bileşik ölçüler,ölçü rakamları,eksik ölçü,aksak ölçüler ve çeşitleri. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
13 Senkop ve çeşitleri,karşı zaman. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
14 Tekrar çizgileri ve dönüş işareti ve Da Capo vb.örnekler. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
15 Hareket terimleri. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
16 Genel tekrar ve eksiklerin giderilmesi. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
17 Genel tekrar ve eksiklerin giderilmesi. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
18 Nüans işaretleri. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
19 Anlatım terimleri. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
20 Doğuşkanlar. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
21 Üç sesli akorlar,çeşitleri,çevrimleri. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
22 Major ve minör dizilerin sesleri üzerine akor kurulumları. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
23 Antik modlar,mod,dizi ve tonalite kavramı. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
24 Süsleme notaları. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
25 Türk müziği makam dizileri(eşit düzenli klavyeye göre) Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
26 Dört sesli akorlar,çeşitleri ve çevrimleri. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
27 Dört sesli akorların major ve minör dizilerin sesleri üzerine kurulmaları. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
28 Doğuşkanlar-tonalite ilişkisi. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
29 İnsan sesleri,çeşitleri ve ses sınırları. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
30 Nota yazım kuralları. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
31 Genel tekrar ve eksiklerin giderilmesi. Ders kitabında ilgili konu Düz anlatım
32/33/34 Yıl Sonu Sınavı Değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ahmet Adnan SAYGUN Musiki Nazariyatı
 Paraşkev HADJIEV Temel Müzik Teorileri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 0 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 3
2 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 4
3 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 5
4 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 5
5 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 3
6 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
7 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 4
8 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 5
9 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
10 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
11 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 4
12 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 3
13 Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. 3
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 1 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 98
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.92
Dersin AKTS Kredisi: 4