|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarihi ve Karakter Dansları |
|
Dersin Kodu |
: |
TYM 341 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. LİLİA KOSTOVA PANAYOTOVAPETROVA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarihsel dans formlarını bilir ve uygular. Vücut Pozisyonları ekseninde çalışarak oyuncunun kendi bedeni üzerine estetik yaklaşımını kazanır, önemini kavrar ve uygular. Farklı ritimlerde figürler kullanarak vücudunun dans alışkanlığı ve kültürünü geliştirir ve uygular. Farklı çağlarda gelişen dans kültürünü öğrenerek, dönemsel atmosferin içinde karakterin bedensel formu üzerine yaklaşım sunar. Tarihi dansların adımlarını bilir ve uygular Karakter dansların adımlarını bilir ve uygular. Tarihi ve karakter danslarında kullanılan selamlamaları bilir ve uygular. Koreografik düzenlemelerle tarihi ve karakter danslarını dönem özelliklerine göre kullanır ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TYM 235 Ritmik ve Modern Danslar
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sahne disiplini içerisinde tarihi ve karakter danslarını öğreterek, öğrencinin kendi doğal mekanizmasına karaktere dönüşümünde esneklik kazandırıp , yaşadığı dönemin karakteristik atmosferini algılayacak temel dans adımlarını öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarihi Batı danslarında temel pozisyonlar. (Kollar ve ayaklar.) Dönemlere ait selamlama şekilleri. Tarihi danslar: Gavotte, Menuet, Polonaise, Vals, Polka, Kadril. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dans Stüdyosu. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı. |
|
|
|
2 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise´e giriş. |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
3 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma birinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
4 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma ikinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
5 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma üçüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
6 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma dördüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
7 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma beşinci ve altıncı figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
8 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma yedinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
9 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma sekizinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
10 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma dokuzuncu figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
11 |
Isınma ve Koordinasyon. Menuet´e giriş ve birinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
12 |
Isınma ve Koordinasyon. Menuet üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
13 |
Isınma ve Koordinasyon. Menuet üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
14 |
Ara sınav |
|
|
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
17 |
Isınma ve Koordinasyon. Polka´ya giriş ve birinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
18 |
Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
19 |
Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma dördüncü, beşinci ve altıncı figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
20 |
Isınma ve Koordinasyon. Tarantella´ya giriş ve ana ritim tanıtımı. |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
21 |
Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma, birinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
22 |
Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
23 |
Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
24 |
Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma, altıncı figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
25 |
Ara sınav |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
26 |
Isınma ve Koordinasyon. Mazurka´ya giriş ve birinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
27 |
Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
28 |
Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
29 |
Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma altıncı figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
30 |
Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma yedinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
31 |
Final sınavı hazırlık çalışmaları. |
|
|
|
32/33/34 |
Final. |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
"TANETS" -Sovremennıy i klassiçeskiy tanets (Pol Bottomer)
"BATI DANS TARİHİ" Nasuh BARIN
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
4 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
2 |
|
2 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
1 |
|
3 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
1 |
|
4 |
Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
4 |
|
5 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
2 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
4 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. |
5 |
|
9 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
1 |
|
10 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
5 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. |
1 |
|
12 |
Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. |
1 |
|
13 |
Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
1 |
|
15 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. |
0 |
|
16 |
Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
2 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
4 |
2 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|