|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
K ST 111 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CUMALİASLANTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanatın tarihsel bir sürecin ürünü olduğunu anlayabilme Tarih öncesi ve sonrası çağlarda insanların hangi sanatlarla uğraştığını bilebilme. Anadoludaki uygarlıklardan kalan sanat eserlerini tanıyabilme. Tarihi değeri olan sanat eserlerinin insanlığın hafızası olduğunu ve korunması gerektiğinin bilincine varabilme. Savaşların ve modern bilimin sanatı ve sanatçıyı nasıl etkilediğini açıklayabilme. Çağdaş sanat eserlerinin nasıl bir estetik değer içerdiğini açıklayabilme. Kültür, tabiat ve sanat varlıklarının korunma ve yaşatılması noktasında, duyarlı ve çağdaş düşünebilme yeteneğine sahiptir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciler ilkel toplumdan günümüze kadarki geçen sürede sanatın geçirdiği evreleri uygarlıklar içindeki konumunu, gelişimini anlamayı,açıklamayı ve durumunu değerlendirmeyi gerçekleştireceklerdir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanatın tanımı ve türleri, sanatın başlangıcından itibaren tarihi devirlere kadar ana hatları ele alınmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sanat Tarihine Giriş |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma
,Soru-Cevap |
|
2 |
Sanat Tarihine Giriş-Temel Kavramlar |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
3 |
Tarih Öncesi Çağlarda Sanat(Paleolitik,Mezolitik) |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
4 |
Tarih Öncesi Çağlarda Sanat(Neolitik, Kalkolitik, Maden) |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
5 |
İlk Çağlarda Sanat(Hitit,Firigya,Lidya, Urartu) |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
6 |
İlk Çağlarda Sanat(Hitit,Firigya,Lidya, Urartu) |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
7 |
Ön Asya Uygarlıkları(Mısır Sanatı) |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Ön Asya Uygarlıkları(Mısır Sanatı) |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
10 |
Mezopotamya Sanatı (Sümer,Asur, Babil) |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
11 |
Mezopotamya Sanatı (Sümer,Asur, Babil) |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
12 |
Primitif (İlkel)Sanat |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
13 |
Pers Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
14 |
Step(Bozkır)Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
15 |
Yunan Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
17 |
Yunan Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
18 |
Yunan Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
19 |
Etrüsk Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
20 |
Roma Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
21 |
Roma Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
22 |
Roma Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
23 |
Bizans Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
24 |
Bizans Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
25 |
Ara Sınav |
|
Yazılı sınav |
|
26 |
Hint Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
27 |
Çin Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
28 |
Rus Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
29 |
Eski Amerika Yerli Halk Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
30 |
Roman Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
31 |
Gotik Sanat |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ADNAN TURANİ, DÜNYA SANAT TARİHİ,REMZİ KİTABEVİ ,1995
GERMAİN BAZİN,SANAT TARİHİ,SOSYAL YAYINLAR ,1998
EKREM AKURGAL,ANADOLU KÜLTÜR TARİHİ,TÜBİTAK ,2000
ADNAN TURANİ, SANAT TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ.REMZİ KİTABEVİ,1995
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
SANAT DERGİLERİ, BELGESEL(VCD,DVD)
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyano Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Piyano Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
1 |
|
4 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
0 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
1 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
0 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
3 |
|
8 |
Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
2 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
3 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
2 |
|
13 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. |
0 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
15 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
4 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
2 |
4 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 81 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|