|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Nurhan Cangal, Müzik Formları-Müzik Formlarınıın Öğeleri:Motif |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
2 |
Müzik Formlarının Öğeleri:Motif Yapısındaki Değişim ve Gelişimler |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
3 |
Müzik Formlarının Öğeleri:Figür ve Koşu (Geçit ve Pasaj) |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
4 |
Müzik Formlarının Öğeleri:Cümle |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
5 |
Müzik Formlarının Öğeleri:Dönem (Periyod) |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
6 |
Müzik Formlarının Öğeleri:Tema (Ana Fikir, Konu) |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
7 |
Şarkı (Lied) Formları:Bir Bölmeli Şarkı Formu |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
8 |
Şarkı (Lied) Formları:İki Bölmeli Şarkı Formu |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
9 |
Şarkı (Lied) Formları:Üç Bölmeli Şarkı Formu |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
10 |
Şarkı (Lied) Formları:Katlı (Triolu) Şarkı Formu |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
11 |
Şarkı (Lied) Formları:Hangi Tür Eserler Şarkı Formlarında Yazılırlar, 1-Sözlü Eserler |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
12 |
Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Türkü |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
13 |
Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Şarkı (Lied) |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
14 |
Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Arya (Aria) |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
15 |
Genel Tekrar |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim-Ödev |
|
16 |
Ara Sınav |
|
Değerlendirme |
|
17 |
Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Eski ve Yeni Danslar |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
18 |
Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Eski ve Yeni Danslar |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
19 |
Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Şarkı Özelliğindeki Eserler |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
20 |
Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Edebi Eserler |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
21 |
Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Öğretici Eserler |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
22 |
Rondo Formları:Rondo Formunun Tanımı ve Örnekleme |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
23 |
Rondo Formları:Rondonun Gelişimi ve Tarihçesi |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
24 |
Rondo Formları:Rondo Formu Yapısının İncelenmesi |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
25 |
Rondo Formları:Rondo Teması (Ana Tema, İlkil) |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
26 |
Rondo Formları:Varış Köprüsü |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
27 |
Rondo Formları:Ara (Yani İkincil) Tema |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
28 |
Rondo Formları:Dönüş Köprüsü ve Coda (Codetta) |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
29 |
Rondo Formları:Rondo Formu Çeşitleri, Küçük Rondo |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
30 |
Rondo Formları:Rondo Formu Çeşitleri, Büyük Rondo |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
31 |
Rondo Formları:Rondo Formunun Şarkı ve Sonat Formlarından Ayrımı |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
32/33/34 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyano Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
3 |
|
2 |
Piyano Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
3 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
4 |
|
4 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
0 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
4 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
0 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
5 |
|
8 |
Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
5 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
0 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
0 |
|
13 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. |
0 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
4 |
|
15 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|