|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Anaçalgı |
|
Dersin Kodu |
: |
M PİY 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
18 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
San.Öğ.El. GALİP CAN ÇOKER Öğr.Gör. TOYER YALDIZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. ULVİYEGÜLER Prof. SAIDABEHBUDOVA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Piyano Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur Piyano Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. Müzikal hafızası gelişim gösterir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Piyano edebiyatının ileri düzeydeki yapıtlarının tanınması,çalışılması ve yorumlanmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Piyano programı ve seviyelere uygun olarak seçilen eserler teknik ve müzikal anlamda çalıştırılır.Sahne,sınav ve yarışmalara hazırlanan öğrenciler,iyi birer sanatçı olma yönünde yetiştirilir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik,Piyano çalışma odaları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Barok eserin parmak numaralarının belirlenmesi ve deşifresi |
çalışma |
Gösterim |
|
2 |
Klasik eserin 1. bölümünün deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi |
çalışma |
Gösterim |
|
3 |
Klasik eserin 2. bölümünün deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi |
çalışma |
Gösterim |
|
4 |
Klasik eserin 3. ve varsa 4. bölümünün deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi |
çalışma |
Gösterim |
|
5 |
Etüdün deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi |
çalışma |
Gösterim |
|
6 |
Romantik eserin deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi |
çalışma |
Gösterim |
|
7 |
Çağdaş eserin deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi |
çalışma |
Gösterim |
|
8 |
Genel tekrar |
çalışma,ödev |
Gösterim |
|
9 |
Barok eserin teknik olarak çalışılması |
çalışma |
Gösterim |
|
10 |
Klasik eserin 1. bölümünün teknik olarak çalışılması |
çalışma |
Gösterim |
|
11 |
Klasik eserin 2. bölümünün teknik olarak çalışılması |
çalışma |
Gösterim |
|
12 |
Klasik eserin 3. ve varsa 4.bölümünün teknik olarak çalışılması |
çalışma |
Gösterim |
|
13 |
Romantik eserin teknik olarak çalışılması |
çalışma |
Gösterim |
|
14 |
Çağdaş eserin teknik olarak çalışılması |
çalışma |
Gösterim |
|
15 |
Genel tekrar |
çalışma,ödev |
Gösterim-Ödev |
|
16 |
Barok eserin müzikal olarak çalışılması |
çalışma |
Gösterim |
|
17 |
Klasik eserin 1.ve 2.bölümlerinin müzikal olarak çalışılması |
çalışma |
Gösterim |
|
18 |
Klasik eserin 3. ve varsa 4.bölümünün müzikal olarak çalışılması |
çalışma |
Gösterim |
|
19 |
Romantik eserin müzikal olarak çalışılması |
çalışma |
Gösterim |
|
20 |
Çağdaş eserin müzikal olarak çalışılması |
çalışma |
Gösterim |
|
21 |
Bütün eserlerin genel tekrarı |
çalışma,ödev |
Gösterim-Ödev |
|
22 |
Etüdün hızlandırılması ve teknik alıştırmalar yapılması |
çalışma |
Gösterim |
|
23 |
Barok eserin dönemine uygun tuşe çalışmalarının yapılarak teknik ve müzikal olarak geliştirilmesi |
çalışma |
Gösterim |
|
24 |
Klasik eserin dönemine uygun tuşe çalışmalarının yapılarak teknik ve müzikal olarak geliştirilmesi |
çalışma |
Gösterim |
|
25 |
Romantik eserin dönemine uygun tuşe çalışmalarının yapılarak teknik ve müzikal olarak geliştirilmesi |
çalışma |
Gösterim |
|
26 |
Çağdaş eserin dönemine uygun tuşe çalışmalarının yapılarak teknik ve müzikal olarak geliştirilmesi |
çalışma |
Gösterim |
|
27 |
Genel tekrar |
çalışma,ödev |
Gösterim-Ödev |
|
28 |
Barok eser ve Etüdün ezberlenmesi,teknik ve müzikal icrası |
çalışma |
Gösterim |
|
29 |
Klasik eserin tüm bölümlerinin ezberlenmesi,teknik ve müzikal icrası |
çalışma |
Gösterim |
|
30 |
Romantik ve Çağdaş eserin ezberlenmesi,teknik ve müzikal icrası |
çalışma |
Gösterim |
|
31 |
Genel tekrar sınava hazırlık |
çalışma |
Gösterim-Ödev |
|
32/33/34 |
Final sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
J.S.Bach Prelüd ve füg (1. ve 2. cilt),İngiliz Süitleri,Partitalar,Toccatalar W.A.Mozart Sonatlar,J.Haydn Sonatlar,L.van Beethoven Sonatlar,Varyasyonlar F.Schubert Sonatlar,F.Chopin Etütler,F.Liszt Etütler,S.Rachmaninov Etütler, C.Debussy Etütler,A.Scriabin Etütler
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Schumann Abegg varyasyonları,Papillions,Fantesiestücke;Chopin İmpromtus, Nocturnes,Polonez,Prelüd,Mazurka;Brahms Op.118,119,Op.79 Çeşitlemeler;Liszt Annees de pelerinage;Mendelsshon Rondo Capricioso, Variations Serieses;Debussy Prelüdler,İmages,Masques,Estampes;Ravel Miroirs;Baran Sonatin,3 Soyut Dans,Bagatel;Rey Bir hatıradan ibaret kalan şehirde gezintiler,Scenes Turques
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyano Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
5 |
|
2 |
Piyano Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
5 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
4 |
|
4 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
5 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
4 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
5 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
5 |
|
8 |
Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
5 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
4 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
5 |
|
13 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. |
5 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
4 |
|
15 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
3 |
96 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
11 |
352 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
3 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 462 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 18.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 18 |
|
|
|