|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yıl boyu üzerinde çalışılacak dramaturjik malzemelerin (oyun metinlerinin) sunulması ve sahnelerin seçimi. |
Seçilen dramatik eserlerin; dönem araştırmaları, yazar araştırmaları ve oyun kişilerinin analizlerini barındıran dosya hazırlanacaktır. |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
2 |
Yıl boyu üzerinde çalışılacak dramaturjik malzemelerin (oyun metinlerinin) sunulması ve sahnelerin seçimi. |
Araştırma - Analiz |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
3 |
Sahnede mesleki davranış kuralları, prova etiği ve kulis adabının anlatılması |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
4 |
Sahnede mesleki davranış kuralları, prova etiği ve kulis adabının anlatılması |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
5 |
Sahne ortamını algılama. Sahne teknolojisinin (döner sahne, ışık, ses ve perde sistemleri) var olan sahne üzerinde kullanım kurallarının anlatılması . |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
6 |
Sahne ortamını algılama. Sahne teknolojisinin (döner sahne, ışık, ses ve perde sistemleri) var olan sahne üzerinde kullanım kurallarının anlatılması . |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
7 |
Partnerini algılama. Çalışılan sahnelerde, rolü önerilmiş koşullar içerisinde partnerle ilişki kurarak sahne üzerinde icra etmenin temel ilkelerinin uygulamalı anlatılması. |
|
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
8 |
Partnerini algılama. Çalışılan sahnelerde, rolü önerilmiş koşullar içerisinde partnerle ilişki kurarak sahne üzerinde icra etmenin temel ilkelerinin uygulamalı anlatılması. |
|
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
9 |
Kendini değerlendirme ve analiz etme |
|
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
10 |
Dekor, kostüm ve aksesuar kullanımının temel ilkelerinin, hazırlanan sahneler içerisinde uygulamalı adaptasyon provaları. |
|
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
11 |
Dekor, kostüm ve aksesuar kullanımının temel ilkelerinin, hazırlanan sahneler içerisinde uygulamalı adaptasyon provaları. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
12 |
Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
13 |
Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
14 |
Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. *Ödev 1: Konstantin Stanislavskiy "Bir Karakter Yaratmak" adlı kitabının özeti. |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar. |
|
|
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar. |
|
|
|
17 |
Karakter kavramının ve karaktere yaklaşımın temel bilgilerinin anlatılması |
|
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
18 |
Karakter kavramının ve karaktere yaklaşımın temel bilgilerinin anlatılması |
Araştırma - Analiz |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
19 |
Çalışılacak karakter baz alınarak oyunculuk sanatında "forma ve içerik" kavramının uygulamalı anlatılması. |
Araştırma - Analiz |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
20 |
Çalışılacak karakter baz alınarak oyunculuk sanatında "forma ve içerik" kavramının uygulamalı anlatılması. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
21 |
“Karakter, etki-değerlendirme-tepki ve tempo-ritim” |
Araştırma - Analiz |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
22 |
“Karakter, etki-değerlendirme-tepki ve tempo-ritim” |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
23 |
“Karakter, etki-değerlendirme-tepki ve tempo-ritim” |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
24 |
Müzikal Metinler üzerine çalışmalara giriş. Uygun düet incelemesi ve üzerine etütlerle çalışma |
Araştırma - Analiz |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
25 |
Müzikal Metinler üzerine etütlerle çalışma |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
26 |
Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
27 |
Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
28 |
Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. |
*Ödev 2: Öğrencinin bir yıl içerisinde yaptığı çalışmaların içeriğini ve sürecini ortaya koyacak bir savunma dosyası. |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
29 |
Sınav programının provaları ve akışlar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
30 |
Sınav programının provaları ve akışlar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
31 |
Final hazırlığı ve Genel Provalar. *Ödev 2 Sunumu |
|
|
|
32/33/34 |
Final. |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
0 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
5 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
4 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
4 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
5 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
5 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
1 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
3 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
5 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
2 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
5 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
5 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|