Bilgi |
Kuramsal |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder.
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
|
|
Uygulamalı |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
|
Beceriler |
Kavramsal/Bilişsel |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
|
|
Uygulamalı |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
|
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
Teknolojik gelişmeleri takip eder.
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
|
|
Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
|
|