Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kimya 2

Dersin Kodu : TBP106

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. TUNÇ TÜKEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kimyasal bileşiklerin yapıları, özellikleri ve tepkime yatkınlıklarını genel olarak öğrenme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bileşikler ve özellikleri hakkında genel bilgi oluşturmak, mühendislik uygulamaları ile ilişkilendirmek

Dersin İçeriği : Kimyasal kinetik, kimyasal dengenin ilkeleri, asitler ve bazlar, asit-baz dengeleri, çözünürlük ve kompleks iyon dengeleri, istemli degişme-entropi ve serbest enerji, elektrokimya, baş grup elementleri- metaller, baş grup elementleri-ametaller, geçiş elementleri, kompleks iyonlar ve koordinasyon bileşikleri, çekirdek kimyası, organik kimya, canlılar kimyası

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kimyasal kinetik Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
2 Kimyasal dengenin ilkeleri Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
3 Asitler ve bazlar Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
4 Asit baz dengeleri Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
5 Çözünürlük ve kompleks-iyon dengeleri Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
6 İstemli değişme: Entropi ve serbest enerji Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
7 Elektrokimya Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
8 Ara sınav Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
9 Baş grup elementleri I: Metaller Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
10 Geçiş elementleri Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
11 Organik kimya Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
12 Organik kimya Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
13 Elektrokimya Ders Kitapları Anlatım ve görsel sunum
14 Konu tekrarı ve soru çözümü Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
15 Soru çözümü Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
16/17 Final Ders kitapları Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  PETRUCCI,Ralph H.;HARWOOD William S.; HERRING F. GEOFFREY; (Çeviri editörleri Tahsin UYAR, Serpil AKSOY (2002)). Genel Kimya 1 İlkewler ve Modern Uygulamalar, Palme Yayıncılık, Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 4
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 5
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 5
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 4
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 5
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 3
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 4
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 5
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 5
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 4
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 4
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 4
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
14 Meslek etiğine saygılı olma. 3
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 3
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 2
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3