Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngilizce I

Dersin Kodu : TBP119

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman SEVGİ PETEK ÇÜRÜK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Can exchange information on familiar and routine matters
Can understand sentences and frequently used expressions related to areas of immediate relevance (e.g basic personel and family information)
Can understand the main points of a text related to everyday life
Can produce simple connected text on topics of personel interest
Can describe his/her background in simple terms
Can give ideas, reasons and explanations for opinions and plans
Can deal with situations in an area where the landuage is spoken

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Make students understand and use familiar everyday expressions and very basic phrases aimed at the satisfaction of needs of a concrete type. Introduce him/herself and others and ask and answer questions such as where he/she lives people he/she knows. Interact in a simple way if the other person speaks slowly and clearly

Dersin İçeriği : Can understand sentences ad frequently used expressions related to areas of immediate relevance (e.g basic personel and family information). Can exchange information on familiar and routine matters. Can understand the main points of a text related to everyday life. Can produce simple connected text on topics of personel interest. Can describe his/her bacground in simple terms. Can give ideas, reasons and explanations for opinions and plans. Can deal with situations in an area where the landuage is spoken

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Introducing yourself-plurals-what is /are-to be questions-nationalities and countries Ders notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
2 Possessive (‘s) and adjectives-present simple-describing a special/typical day Ders notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
3 Present simple questions and negatives-adjectives-verbs-nouns Ders notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
4 Talking about a holiday- a, an, any, some Ders notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
5 Talking about possessions-have/has got Ders notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
6 Talking about sports you like/hate-verb + -ing Ders notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
7 Talking about sports you like/hate-verb + -ing Ders notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
8 Mid term test (visa) Ara sınav için çalışma Yazılı sınav
9 Adverbs of frequency-class survey on weekend activities Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
10 Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
11 Making requests-ordering food and drinks in a cafe-‘can’ for ability Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
12 Past simple of ‘be’ and regular verbs-discussion what you did last week Ders notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
13 Past simple irregular verbs Ders notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
14 Interviewing your partner and writing an article Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
15 General review Ders notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
16/17 Final exam Final sınavı için çalışma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders Kitabi :Language To Go Seviye: Elementary (For Adult Learners Of Englısh) Yazarlar :Sımon Le MAISTRE & Carına LEWIS Yayınevi :Pearson Longman
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 1
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 1
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 1
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 0
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 0
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 1
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 1
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 0
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 2
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 1
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 0
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 1
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
14 Meslek etiğine saygılı olma. 0
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 1
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 3
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 80
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.2
Dersin AKTS Kredisi: 3