Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce I |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP119 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman SEVGİ PETEK ÇÜRÜK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Can exchange information on familiar and routine matters
Can understand sentences and frequently used expressions related to areas of immediate relevance (e.g basic personel and family information) Can understand the main points of a text related to everyday life Can produce simple connected text on topics of personel interest Can describe his/her background in simple terms
Can give ideas, reasons and explanations for opinions and plans
Can deal with situations in an area where the landuage is spoken
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Make students understand and use familiar everyday expressions and very basic phrases aimed at the satisfaction of needs of a concrete type. Introduce him/herself and others and ask and answer questions such as where he/she lives people he/she knows. Interact in a simple way if the other person speaks slowly and clearly |
|
Dersin İçeriği |
: |
Can understand sentences ad frequently used expressions related to areas of immediate relevance (e.g basic personel and family information). Can exchange information on familiar and routine matters. Can understand the main points of a text related to everyday life. Can produce simple connected text on topics of personel interest. Can describe his/her bacground in simple terms. Can give ideas, reasons and explanations for opinions and plans. Can deal with situations in an area where the landuage is spoken |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Introducing yourself-plurals-what is /are-to be questions-nationalities and countries |
Ders notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
2 |
Possessive (‘s) and adjectives-present simple-describing a special/typical day |
Ders notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
3 |
Present simple questions and negatives-adjectives-verbs-nouns |
Ders notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
4 |
Talking about a holiday- a, an, any, some |
Ders notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
5 |
Talking about possessions-have/has got |
Ders notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
6 |
Talking about sports you like/hate-verb + -ing |
Ders notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
7 |
Talking about sports you like/hate-verb + -ing |
Ders notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
8 |
Mid term test (visa) |
Ara sınav için çalışma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Adverbs of frequency-class survey on weekend activities |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
10 |
Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
11 |
Making requests-ordering food and drinks in a cafe-‘can’ for ability |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
12 |
Past simple of ‘be’ and regular verbs-discussion what you did last week |
Ders notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
13 |
Past simple irregular verbs |
Ders notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
14 |
Interviewing your partner and writing an article |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
15 |
General review |
Ders notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
16/17 |
Final exam |
Final sınavı için çalışma |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
1 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
1 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
1 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
0 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
0 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
1 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
1 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
0 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
2 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
1 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
0 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
1 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
0 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
1 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
3 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|