Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Matematik

Dersin Kodu : TBP107

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ALİ ARSLAN ÖZKURT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fonksiyon kavramını bilir
Trigonometrik fonksiyonları anlar
Limiti tanımlar ve özelliklerini ifade eder
Sürekliliği tanımlar ve bazı özelliklerini kullanarak problem çözer

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere kendi alanları için gerekli matematik bilgilerini vermek

Dersin İçeriği : Fonksiyonlar, trigonometrik fonksiyonlar, limit ve limitin bazı özellikleri, süreklilik ve bazı süreklilik teoremleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sayılar, rasyonel ve gerçel sayılar sayı ekseni Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
2 Aralıklar , sıralama ve eşitsizlikler Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
3 Mutlak değer ve mutlak değerli eşitsizlikler Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
4 Fonksiyon kavramı, tanım ve değer kümeleri bulma ve fonkiyon çeşitleri Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
5 Artan azalan fonksiyonlar, ters fonksiyonlar Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
6 Trigonometrik fonksiyonlar Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
7 Limit kavramı ve limitin bazı özellikleri Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
8 Ara sınav Tekrar Yazılı sınav
9 Cebirsel fonksiyonların limitleri Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
10 Yanlı limitler Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
11 Sonsuz ve sonsuzda limitler Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
12 Süreklilik kavramı ve sürekli fonksiyonlara örnekler Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
13 Süreklilik ile ilgili bazı teoremler Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
14 Süreksizlik tipleri Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
15 Süreklilik ile ilgili problem çözme Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
16/17 Final sınavı Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Analize Giriş CiltI, Yazarlar: Prof.Dr. Fikri AKDENİZ, Prof.Dr. Yusuf ÜNLÜ, Prof.Dr. Doğan DÖNMEZ
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 0
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 2
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 1
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 0
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 1
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 2
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 0
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 0
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 3
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 3
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 3
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 1
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
14 Meslek etiğine saygılı olma. 4
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 0
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 0
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 84
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.36
Dersin AKTS Kredisi: 3