|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sayılar, rasyonel ve gerçel sayılar sayı ekseni |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Aralıklar , sıralama ve eşitsizlikler |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Mutlak değer ve mutlak değerli eşitsizlikler |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Fonksiyon kavramı, tanım ve değer kümeleri bulma ve fonkiyon çeşitleri |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Artan azalan fonksiyonlar, ters fonksiyonlar |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Trigonometrik fonksiyonlar |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Limit kavramı ve limitin bazı özellikleri |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Cebirsel fonksiyonların limitleri |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Yanlı limitler |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Sonsuz ve sonsuzda limitler |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Süreklilik kavramı ve sürekli fonksiyonlara örnekler |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Süreklilik ile ilgili bazı teoremler |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Süreksizlik tipleri |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Süreklilik ile ilgili problem çözme |
Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
0 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
2 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
1 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
0 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
1 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
2 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
0 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
3 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
3 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
3 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
1 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
4 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
0 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
0 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|