|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizik |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SÜLEYMAN ÇABUK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklayabilir Statik, kinematik ve dinamik süreçleri analizini yapar Fiziğin temel kavramlarını mekanik sistemlere uygulayabilir Ziraat mühendisliği amaçları doğrultusunda temel fizik kavramları kullanabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ziraat Mühendisliği öğrencileri için temel mekanik konularının anlaşılır kılınması ve bunları kendi alanları doğrultusunda kullanabilme yetisi kazandırma |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fizik ve ölçme; vektörler; bir boyutta hareket; tek boyutta sabit ivmeli hareket; serbest düşen cisimler; İki boyutta hareket, iki boyutta sabit ivmeli hareket; eğik atış hareketi; düzgün dairesel hareket ve uygulamaları, bağıl hız ve bağıl ivme; kuvvet kavramı, Newton kanunları; dairesel hareket ve Newton kanunlarının diğer uygulamaları; İş ve enerji, kinetik enerji ve güç; potansiyel enerji ve enerjinin korunumu; momentum ve itme ; bir ve iki boyutta çarpışmalar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fizik ve ölçme, boyut analizi, birim sistemleri, birim çevirme |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Fiziksel nicelikler (skaler, vektörel) ve özellikleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Bir boyutta hareket, hız, ivme ve uygulama |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Tek boyutta sabit ivmeli hareket, serbest düşen cisimler ve uygulama |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
İki boyutta hareket, iki boyutta sabit ivmeli hareket |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Eğik atış hareketi ve uygulamaları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Düzgün dairesel hareket ve uygulamaları, bağıl hız ve bağıl ivme |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Hareket kanunları, kuvvet kavramı, Newton kanunları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Dairesel hareket ve Newton kanunlarının diğer uygulamaları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
İş ve enerji, sabit ve değişken bir kuvvetin yaptığı iş, bir yayın yaptığı iş |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
İş, kinetik enerji ve güç |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Lineer momentum ve itme |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Bir ve iki boyutta çarpışmalar |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Üniversiteler için Fizik, Bekir KARAOĞLU, Seçkin Yayıncılık
Fen ve Mühendislik İçin Fizik-1 : R.A. SERWAY, R.J. BEICHER , Palme Yayıncılık
Temel Fizik-1, P.M. FISHBANE, S. GASIROWICIZ, S. T. THORNTON , Arkadaş Yayınevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
0 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
1 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
1 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
3 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
1 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
1 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
1 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
4 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
2 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
3 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
1 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
2 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
0 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
1 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 78 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|