Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fizik

Dersin Kodu : TBP103

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SÜLEYMAN ÇABUK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklayabilir
Statik, kinematik ve dinamik süreçleri analizini yapar
Fiziğin temel kavramlarını mekanik sistemlere uygulayabilir
Ziraat mühendisliği amaçları doğrultusunda temel fizik kavramları kullanabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ziraat Mühendisliği öğrencileri için temel mekanik konularının anlaşılır kılınması ve bunları kendi alanları doğrultusunda kullanabilme yetisi kazandırma

Dersin İçeriği : Fizik ve ölçme; vektörler; bir boyutta hareket; tek boyutta sabit ivmeli hareket; serbest düşen cisimler; İki boyutta hareket, iki boyutta sabit ivmeli hareket; eğik atış hareketi; düzgün dairesel hareket ve uygulamaları, bağıl hız ve bağıl ivme; kuvvet kavramı, Newton kanunları; dairesel hareket ve Newton kanunlarının diğer uygulamaları; İş ve enerji, kinetik enerji ve güç; potansiyel enerji ve enerjinin korunumu; momentum ve itme ; bir ve iki boyutta çarpışmalar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fizik ve ölçme, boyut analizi, birim sistemleri, birim çevirme Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım ve tartışma
2 Fiziksel nicelikler (skaler, vektörel) ve özellikleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım ve tartışma
3 Bir boyutta hareket, hız, ivme ve uygulama Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım ve tartışma
4 Tek boyutta sabit ivmeli hareket, serbest düşen cisimler ve uygulama Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım ve tartışma
5 İki boyutta hareket, iki boyutta sabit ivmeli hareket Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım ve tartışma
6 Eğik atış hareketi ve uygulamaları Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım ve tartışma
7 Düzgün dairesel hareket ve uygulamaları, bağıl hız ve bağıl ivme Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım ve tartışma
8 Ara sınav Yazılı sınav
9 Hareket kanunları, kuvvet kavramı, Newton kanunları Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım ve tartışma
10 Dairesel hareket ve Newton kanunlarının diğer uygulamaları Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım ve tartışma
11 İş ve enerji, sabit ve değişken bir kuvvetin yaptığı iş, bir yayın yaptığı iş Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım ve tartışma
12 İş, kinetik enerji ve güç Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım ve tartışma
13 Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım ve tartışma
14 Lineer momentum ve itme Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım ve tartışma
15 Bir ve iki boyutta çarpışmalar Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım ve tartışma
16/17 Final sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Üniversiteler için Fizik, Bekir KARAOĞLU, Seçkin Yayıncılık
 Fen ve Mühendislik İçin Fizik-1 : R.A. SERWAY, R.J. BEICHER , Palme Yayıncılık
 Temel Fizik-1, P.M. FISHBANE, S. GASIROWICIZ, S. T. THORNTON , Arkadaş Yayınevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 3 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 0
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 1
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 1
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 3
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 1
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 1
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 0
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 1
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 4
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 2
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 3
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 1
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
14 Meslek etiğine saygılı olma. 2
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 0
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 1
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 78
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.12
Dersin AKTS Kredisi: 3