Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Botanik I

Dersin Kodu : TBP101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. CENGİZ DARICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bitkilerin temel özelliklerini tanıtarak ortama uygun bitki seçimi ve daha bilimsel tanım yapılmasına katkıda bulunmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Biyolojinin tanımı ve kısımlarının (genel botanik, özel botanik ) açıklanması

Dersin İçeriği : Bitkilerin sitolojisi, histolojisi ve organografilerinin tanıtımı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hücre ve kısımlarının tanıtılması Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
2 Hücre organellerinin tanıtılması Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
3 Hücre organellerinin tanıtılması Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
4 Hücre çeperi ve sekonder gelişimi Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
5 Hücre bölünmesi (amitoz, mitoz ve mayoz bölünmeler) Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
6 Bitkisel dokuların tanıtılması, meristematik ve bölünmez dokuların anlatılması Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
7 Ara sınav Ara sınav Ara sınav
8 Parankimatik ve koruyucu doku tipleri Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
9 Destek, salgı ve iletim doku tipleri Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
10 Organografi (organın tanımı, bitkilerin vejetatif ve generatif organları) Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
11 Kök, tanımı, özellikleri, primer ve sekonder anatomik yapıları, kök metamorfozları Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
12 Gövde, tanımı, özellikleri, görevleri, monokotil ve dikotil gövde (primer ve sekonder anatomik yapıları), gövde metamorfozları) Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
13 Çiçek, tanımı, angiosperm çiçeğinin yapısı, monokotil ve dikotil çiçek halkalarının açıklanması, Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
14 Çiçek formül ve diyagramları, ovaryumun çiçeğin diğer kısımlarına göre durumları, çiçeklerde simetri, çiçek durumları Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
15 Tohum, tanımı, monokotil ve dikotil tohum yapısı, tohumların aktif ve pasif dağılma şekilleri, üreme ve üreme tipleri (vejetatif ve generatif üreme ) Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
16/17 Final sınavı Final sınavı Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Botanik 1 (2011) Prof. Dr. Cengiz DARICI, Şahin CENKSEVEN, Nacide KIZILDAĞ Çukurova Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Ders Notu: B.2011-004
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 4
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 4
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 4
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 4
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 4
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 4
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 4
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 4
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 4
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 4
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 4
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 4
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
14 Meslek etiğine saygılı olma. 4
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 4
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 4
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 4 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 1 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4