|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Statik |
|
Dersin Kodu |
: |
TYP205 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yapı sistemlerini etkileyen yükleri bilir. Yük etkisi altındaki elemanın ve kiriş ve çerçeve sistemlerine elen tepkileri bulur. Statikle ilgili karşılaştığı problemleri çözer
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TYP103 Temel Fizik I TYP107 Matematik I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kuvvet ve kuvvet tür ve sistemlerini tanır, Moment kavramını bilir. yapıları etkileyen yükleri hesaplar, çeşitli statik problemlerinin çözümünü yapar.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Kuvvet bileşke, bileşen, moment, atalet, direnç moment, yapıları etkilyen yükler, mesnet tepkileri, kirişler çerçeveler, düzlem kafes kirişlerle ilgili problemleri
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
bölüm derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Statikle ilgili temel kavramlar. |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
2 |
Skaler ve vektörel çokluklar,
Statiğin temel ilkeleri
|
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
3 |
Kuvvet bileşke, bileşen denge kuvveti |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
4 |
Kuvvet bileşke, bileşen denge kuvveti |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
5 |
Moment kavramı |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
6 |
Yapı elemanlarında mesnet türleri,
Kirişler yüklenme durumları, kiriş ve çerçevelerde mesnet tepki kuvvetlerinin bulunması
|
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
7 |
Kiriş ve çerçevelerde mesnet tepkilerinin bulunması |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
8 |
Yüzeylerin geometrik merkezlerinin bulunması |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
9 |
Cisimlerin ağırlık merkezlerinin bulunması |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
10 |
ARA SINAVI |
|
|
|
11 |
Atalet ve direnç momentleri |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
12 |
Düzlem kafes sistemler (izostatik) çubuk kuvvetlerinin bulunması |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
13 |
Kafes sitemler: Düzlem kafes sistemler (izostatik) çubuk kuvvetlerinin bulunması |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
14 |
Yapıları etkileyen yükler, yük değerleri, kabul ve hesap yöntemleri |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
15 |
Kar ve rüzgar Yükleri |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Statik ve Mukavemet Tekinel ve Ark. ÇÜ. Ziraat Fakültesi ders Kıtabı No:12
Topkaya, H., 1973 Yapı Statiği Güven kitapevi, Ankara
Olgun. M.,2008 Mühendislik Mekaniği, AÜ. ZF. Ders Kıtabı
Topkaya, H., 1973 Yapı Statiği Güven kitapevi, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
0 |
|
2 |
Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. |
0 |
|
3 |
Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. |
0 |
|
4 |
Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. |
0 |
|
5 |
Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. |
5 |
|
6 |
Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar.
|
5 |
|
7 |
Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
|
0 |
|
8 |
Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
|
0 |
|
9 |
Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
|
4 |
|
10 |
Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir |
0 |
|
11 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular |
0 |
|
12 |
Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. |
0 |
|
13 |
Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
|
0 |
|
14 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir.
|
2 |
|
15 |
Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar
|
3 |
|
16 |
Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.
|
3 |
|
17 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|