Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
TYP120 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman SEVGİ PETEK ÇÜRÜK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Can understand sentences and frequently used exareas of immediate relevance (e.g basic personel and family information)pressions related to Can exchange information on familiar and routine matters Can understand the main points of a text related to everyday life Can produce simple connected text on topics of personel interest Can describe his/her background in simple terms Can give ideas, reasons and explanations for opinions and plans Can deal with situations in an area where the landuage is spoken
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MU 101 Mesleki Uygulama
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Make students understand and use familiar everyday expressions and very basic phrases aimed at the satisfaction of needs of a concrete type. Introduce him/herself and others and ask and answer questions such as where he/she lives people he/she knows. Interact in a simple way if the other person speaks slowly and clearly. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Can understand sentences ad frequently used expressions related to areas of immediate relevance (e.g basic personel and family information). Can exchange information on familiar and routine matters. Can understand the main points of a text related to everyday life. Can produce simple connected text on topics of personel interest. Can describe his/her bacground in simple terms. Can give ideas, reasons and explanations for opinions and plans. Can deal with situations in an area where the landuage is spoken. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Asking for an giving measurements. Ouestions with ´How+adjective |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi ceviri |
|
2 |
Talking about food you like. Expressions of quantity. |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi ceviri |
|
3 |
´Going to´ for future plans |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi ceviri |
|
4 |
Asking and giving directions. Prepostions of movement. |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi ceviri |
|
5 |
Describing climate and lifestyle. Linking words: because-so-alhough-but |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi ceviri |
|
6 |
Talking about memorable times. Time prepositions:in-on-at |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi ceviri |
|
7 |
Asking for things and giving a response. Permisson and requests |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi ceviri |
|
8 |
Midterm test (visa) |
Arasınav için çalışma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Comparing places in your country. Comparatives and superlatives |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi ceviri |
|
10 |
Talkng about leaving messages. Giving advise to visitors |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi ceviri |
|
11 |
Making suggestions for social arrangements |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi ceviri |
|
12 |
Talking about movies. ´Say´ and ´tell´ |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi ceviri |
|
13 |
Ordering food and drink in a restaurant. ´would like-like-would prefer-prefer |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi ceviri |
|
14 |
Present Perfect for experience. Have to-don´t have to |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi ceviri |
|
15 |
Repetition |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi ceviri |
|
16/17 |
Final Exam |
Final sınavı için çalışma |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
2 |
Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. |
0 |
|
3 |
Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. |
0 |
|
4 |
Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. |
0 |
|
5 |
Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. |
0 |
|
6 |
Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar.
|
0 |
|
7 |
Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
|
0 |
|
8 |
Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
|
0 |
|
9 |
Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
|
0 |
|
10 |
Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir |
0 |
|
11 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular |
0 |
|
12 |
Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. |
0 |
|
13 |
Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
|
0 |
|
14 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir.
|
0 |
|
15 |
Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar
|
0 |
|
16 |
Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.
|
1 |
|
17 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|