|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Fizik 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
TYP104 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞADİ YILMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Temel elektrik konularının tanımlar.
2.Ziraat mühendisliği amaçları doğrultusunda kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Klasik ve modern fizikteki temel konuları kapsamaktadır. Bütün doğa bilimlerinin ana kaynağı fiziktir. Fiziğin temel kavram ve prensiplerini öğrenciye açık ve mantıklı bir şekilde vermektir. Ayrıca Gerçek dünyadaki ilginç uygulamalarla birlikte geniş bir bakış açısı içinde fiziğin temel prensip ve kavramlarının anlaşılırlığını sağlamaktır. Verilen problemleri, Fiziğin temel prensip ve kavramları anlamadan çözmenin mümkün olmadığını öğrencilere anlatarak, konuları doğru olarak algılamanın ve anlamanın önemini vurgulamaktır. Bunun yanı sıra, öğrencilerimize fiziği sevdirmek için, fiziğin mühendislik bilim dalı üzerindeki rolünü pratik örneklerle gösterilmesini hedeflemektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektrik Yükü ve elektrik Alanı. Gauss Yasası. Elektrik Potansiyeli. Sığa ve Dielektrik. Elektrik Akımı ve Direnç. Doğru Akım Devreleri. Manyetizma. Manyetik alan Kaynakları. Elektromanyetik İndüksiyon ve Faraday yasası. İndüklem ve Alternatif Akım Devreleri. Elektromanyetik Dalgalar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
elektrik yükü ve alanı |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Gauss yasası |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Gauss Yasasının Uygulamalar |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
elektrik potansiyeli |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
kapasite ve dielektrikler |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Elektrik Akımı ve Direnç |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
problem çözümü |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
9 |
dc devreleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Manyetizma. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Manyetik alan Kaynaklar |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Elektromanyetik İndüksiyon ve Faraday yasası |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
İndüklem ve Alternatif Akım Devreleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Elektromanyetik Dalgala |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
problem çözüm |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
final sınavı |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fizik Klasik ve modern, F. J. Keller, W. E. Gettys, M. J. Skove. McGraw Hill, Inc.,1993 Fizik İlkeleri, F. J. Bueche, D. A. Jerde Çeviri Editörü Kemal Çolakoğlu, Palme yayıncılık Fen ve Müh. İçin Fizik I R.A. Serway Çeviri Editörü Kemal Çolakoğlu, Palme yayıncılık. Fen Bilimcileri&Müh. İçin Fizik Giancoli Çeviri Editörü Gülsen Önengüt, Akademi yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
2 |
Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. |
2 |
|
3 |
Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. |
5 |
|
4 |
Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. |
1 |
|
5 |
Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. |
5 |
|
6 |
Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar.
|
1 |
|
7 |
Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
|
3 |
|
8 |
Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
|
2 |
|
9 |
Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
|
5 |
|
10 |
Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir |
5 |
|
11 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular |
4 |
|
12 |
Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. |
0 |
|
13 |
Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
|
2 |
|
14 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir.
|
5 |
|
15 |
Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar
|
5 |
|
16 |
Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
|
17 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 126 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|