|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türkiye ekonomisinde gelir dağılımı |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
2 |
Türkiye ekonomisinde dış ticaretin yapısı |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
3 |
Türkiye ekonomisinde istihdamın yapısı ve sorunlar
|
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
4 |
Türkiye ekonomisinde iç ve dış borç birikimi
|
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
5 |
Türkiye ekonomisinde uygulanan döviz kuru politikası
|
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
6 |
Türkiye ekonomisi - AB ilişkileri
|
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
7 |
Türkiye ekonomisi ile uluslararası kuruluşların ilişkileri
|
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
8 |
Ara sınav
|
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Türkiye ekonomisinde bankacılık krizleri
|
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
10 |
Türkiye ekonomisinde sanayileşme
|
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
11 |
Türkiye ekonomisinde sektörler
|
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
12 |
Türkiye ekonomisinde sektörler (devam)
|
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
13 |
Türkiye ekonomisinin uluslararası rekabet gücü
|
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
14 |
Küreselleşmenin fırsat ve riskleri
|
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
15 |
Genel tekrar |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
5 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
3 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
4 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
4 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
3 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
1 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
2 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
1 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
4 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
3 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
3 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
4 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
5 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
5 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
4 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
5 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|